האם יש עוד מקום לספר הלימוד?
מאת: יורם אורעד
מילות מפתח:
ארגון הידע
חומרי למידה מקוונים
מדיניות בחינוך
סביבות למידה מתוקשבות
ספרי לימוד
שילוב אינטרנט בהוראה
תוכניות לימודים
תכנון לימודים
יורם אורעד עומד במאמרון שלו על חשיבותו של ספר הלימוד ככלי למימוש תכנית הלימודים אך תוהה בנוגע למעמדו "כאמצעי הוראה מרכזי במערכת החינוך וכאמצעי למידה עצמי, לנוכח ריבוי המידע הזמין באינטרנט".
"ייתכן שבמקום ספר לימוד אחד ואחיד, ניתן להשתמש במקטעים קצרים ומגוונים ברשת, שיעניקו למורים מגוון רב של חומרי למידה שבהם יוכלו להשתמש ללמידה על פי ראות עיניהם ולפי צרכיהם וצרכי תלמידיהם. דבר זה יאפשר גמישות רבה בהרבה ביחס לספר הלימוד ויאפשר העצמה של הלמידה, התאמתה לתלמיד והתאמתה למורה עצמו".
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya