האם יש מתכון להצלחה של שיעור ב"מחשבים ניידים"?
מאת: רות בן ישי
מילות מפתח:
מחשבים ניידים
ניהול כיתה
ניהול שיעור מתוקשב
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
סביבת הוראה-למידה
שיטות הוראה
שילוב אינטרנט בהוראה
שילוב מחשב בהוראה
המורה רותי בן-ישי המלמדת בביה"ס יסודי בו לתלמידים יש מחשבים ניידים מדווחת על דרכי ההתמודדות ותכנון ההוראה שלה. בשלב ראשון היא התחילה , בהשראתו של דר' יורם הרפז, ב"שאלה פורייה", שאלה המאתגרת את הילדים, מסקרנת ומעוררת רצון אמיתי לחפש תשובה. התלמידים נדרשים לאסוף מידע באינטרנט על החברה הישראלית ולהציג מגזרים בחברה הישראלית המעניינים אותם. הם נדרשו לעבוד בזוגות, על-פי מקום הישיבה בכיתה,, תוך שהמורה משתדלת ליצור זוגות של בן ובת, בעלי מגוון יכולות ולאו דווקא ה"חברים הטובים". הילדים נענו לאתגר בשמחה ובעניין. התלמידים נדרשו עוד להעלות את התוצר ל"קבוצת דיון" מקוונת באינטרנט.
קישור למאמרון של רותי בן-ישי בבלוג שלה באדיורשת
ראה גם :
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya