האם המחשב יכול לזכור במקומנו ולהשאיר לנו את החשיבה והיצירתיות?
מאת: יעל עדיני
מילות מפתח:
חקר המוח
חשיבה
מאפיינים קוגניטיביים
מחשבים
סביבות למידה מתוקשבות
תהליכי חשיבה
תהליכי למידה
תהליכים קוגנטיביים
המאמר דן מנקודת המבט של חקר המוח בנושא לימוד ידע מול לימוד חשיבה, שאלה שדומה שהופכת לרלוונטית יותר עם התפתחות הטכנולוגיה, וקצב גדילת והשתנות הידע.
מאת: יעל עדיני
בעידן של ידע משתנה, אמיתות מתחלפות, ומהפכות שיתוף, בעולם בו המחשבון מחשב במקומנו, מערכת הניווט מנווטת במקומנו, וגוגל מספקת תשובה לכל שאלה, נשאלת השאלה בשביל מה אנחנו צריכים לטרוח, לשנן ולצבור בזיכרוננו ידע. כמה טוב, נוח ויעיל היה אם בית הספר היה מלמד חשיבה, ומניח לידע להישמר ולהתעדכן בשבבי מחשב קטנים, מעין מגברי זכרון אישים. האם הדבר אפשרי? האם מוחנו בנוי ומוכן לאפשרות הזו? ומה יש לחקר המוח להציע לדיון בסוגיה זו?
המאמר המלא מצורף כקובץ WORD בטור המידע מצד ימין ( "חומרים נוספים" ) .
ראה גם :
yyya
למתקשים להגיע למאמר המלא. ראו גם ב:
https://www.neurotreatil.com/
יום נעים
יעל עדיני