האינטרנט בחינוך – חלום שלא מתגשם?
מקור: אתר או"ח, חינוך יסודי, משרד החינוך
בחמש השנים האחרונות, שנים שבהן ההשפעה של האינטרנט על התרבות הרחבה הייתה רבה מאוד, הושקעו משאבים רבים ושעות עבודה ממושכות של אנשי מקצוע מיומנים במטרה להפיק תועלת מהאינטרנט בחינוך. לא כל הניסיונות האלה כשלו. אתרים רבים, שהיוו בסיס למקורות מידע רחבי היקף בשלל נושאים, נבנו. יחד עם האתרים האלה צמחו גם מספר קטלוגים חינוכיים שקיבלו על עצמם את מלאכת הקודש של איתור אתרים שיכולים לשמש חומר לימודי טוב. פעילויות לימודיות רבות פותחו, החל מהרמה של פעילות כיתתית נקודתית, ועד לקורסים שלמים. נערכו ניסיונות חדשניים לשילוב כלים אינטרנטיים ומידע שניתן למצוא באינטרנט לתוך תהליך הלמידה, וכמה כאלה, לדוגמה החקרשת (web quest) הפכו לספינות הדגל של האינטרנט החינוכי, לדגם שכולם הזדרזו לחקות.
אך למרות כל הפעילות הזאת, יש תחושה של החמצה. גם בהשוואה לתחומי המסחר הרבים שבהם יש פריחה של ממש בשימוש באינטרנט, וגם בתוך הסביבה החינוכית עצמה, נדמה שמשהו לא זז כמו שצריך. כן, משתמשים באינטרנט בבתי הספר, אבל לא נראה שהשימוש הזה מניב פירות של למידה משמעותית. במקום זה יש תחושה שההבטחה הגדולה של האינטרנט בשדה החינוכי איננה מתממשת. אתרים בית ספריים מעוצבים היטב (וגם, יש להודות, לא מעט שעוצבו בחוסר טעם משווע) צמחו. אבל במקום להיות "לימודיים", אלה היו ייצוגיים. הם היוו כרטיס ביקור עבור מנהל שרצה להראות שבית הספר שלו צועד לתוך המאה ה-21, אך לא יותר מזה. מורים רבים מנסים לשלב את השימוש באינטרנט בשיעורים שלהם, אך לעתים קרובות מדי התוצר היחיד שאפשר להראות מהניסיונות האלה הוא רשימה סתמית של קישורים. לאתרים שספק אם הם מתאימים לצורכי התלמידים (וכאשר הם מתאימים, אפשר למצוא אותן רשימות, ובאיכות טובה יותר, באתרים שכבר נבנו)