דו"ח ארגון OECD: צפוי מחסור חמור במורים במדינות המערב
מקור: אתר חינוך עולמי
מדינות המערב עומדות בפני מחסור חמור במורים לשנים הבאות. מתוצאות הדו"ח עולה כי, בכל שנה מצטרפים למערכת החינוך פחות מורים בעוד שמספר המורים הפורשים מדי שנה הולך וגדל, נתון מדאיג שעלול להוביל למשבר עולמי במערכות החינוך במדינות המערב.
בדו"ח שערך הארגון נמצא כי, רוב המורים המלמדים בבתי-הספר היסודיים ב-15 מתוך 19 מדינות המערב, היו לפחות בני 40 , בגרמניה ובאיטליה יותר ממחצית ממורי חטיבות-הביניים הינם מעל גיל 50 . מנהלי הארגון קוראים למדינות ליישם לאלתר תוכניות מיוחדות שיביאו לגידול במספר המורים הצעירים המצטרפים לבתי-הספר. היות ולא ניתן לפתח תכנית אחידה לכלל המדינות, יש צורך בתכנון ופיתוח תכנית מיוחדת על פי צרכי האוכלוסייה.
נתונים נוספים מהדו"ח: משכורת התחלתית של מורה בחטיבת הביניים בגרמניה ובשוויץ היא הגבוהה ביותר, אולם למורים ביפן ובקוריאה צפויה העלאה גדולה במשכורת במהלך 15 שנות הוראה. עוד עולה מהדו"ח כי בניגוד למחקרים קודמים, אין בהכרח קשר בין כיתות קטנות להשגים לימודיים גבוהים: 35 תלמידים בחטיבת-ביניים בקוריאה השיגה תוצאות טובות יותר מ-20 תלמידים בכיתה באיטליה. כמו כן, לא נמצא קשר בין תקציבי החינוך לתוצאות לימודיות: בגרמניה תקציבי החינוך הרבים לא הביאו לתוצאות הרצויות ביחס להשקעה הכספית.
הנתון לגבי צפיפות כיתות בודק הישגים לימודיים. חשוב לזכור שהיכולת של מורה בכיתה קטנה היא פסיכולוגית ומוראלית ביכולתו להתייחס לכל תלמיד,והיא החשובה יותר ואינה מתבטאת בטווח הקצר ואינה נמדדת בהישגים. השפעת תשומת לב על אינטליגנציה הוכחה למשל במחקר סקילס.