גודל הכיתה והישגים אקדמיים
מאת: דיוויד זינגייר , David Zyngier
מילות מפתח:
אוסטרליה
בתי ספר
גודל כיתה
הישגים לימודיים
מדיניות בחינוך
מדיניות כלכלית
סביבות למידה
צפיפות
דיוויד זינגייר, אוניברסיטת מונאש, אוסטרליה
תרגום: לירון רובינס, עריכה מדעית: ד"ר איתי אשר
המאמר מתייחס למדיניות הרצויה במערכת החינוך האוסטרלית ביחס לגודל הכיתות ולשאלה כיצד ניתן להשתמש במשאבים מוגבלים באופן האפקטיבי ביותר. לטענת הכותב, 112 מחקרים מהעולם, אותם סקר במאמר אקדמי שהתפרסם ב-2014, מראים כי במקום לבצע הפחתה "רוחבית" מוגבלת בגודל הכיתות, עדיף בהרבה למקד את השקעת המשאבים על פי שלושת העקרונות הבאים:
(א) התמקדות בכיתות הנמוכות בביה"ס היסודי ולא בכל דרגות הכיתה
(ב) פיצול כיתות לגודל 15-20 תלמידים במקצועות היסוד
(ג) העדפה בתקצוב לאוכלוסיות מוחלשות ולבעלי צרכים מיוחדים
ראו גם:
yyya
אני כ"כ מסכימה עם המאמר. חובה שאנחנו המורים נדרוש להוריד את מס' התלמידים בכיתה על מנת שנוכל באמת להגיע לכולם. גם לחזקים וגם לחלשים ובאמת באמת לחנך ולא רק ללמד. לתת אסטרטגיות לחנך את דור העתיד.