גודל הכיתה והישגים אקדמיים

דיוויד זינגייר, אוניברסיטת מונאש, אוסטרליה

תרגום: לירון רובינס, עריכה מדעית: ד"ר איתי אשר

המאמר מתייחס למדיניות הרצויה במערכת החינוך האוסטרלית ביחס לגודל הכיתות ולשאלה כיצד ניתן להשתמש במשאבים מוגבלים באופן האפקטיבי ביותר. לטענת הכותב, 112 מחקרים מהעולם, אותם סקר במאמר אקדמי שהתפרסם ב-2014, מראים כי במקום לבצע הפחתה "רוחבית" מוגבלת בגודל הכיתות, עדיף בהרבה למקד את השקעת המשאבים על פי שלושת העקרונות הבאים:

(א) התמקדות בכיתות הנמוכות בביה"ס היסודי ולא בכל דרגות הכיתה

(ב) פיצול כיתות לגודל 15-20 תלמידים במקצועות היסוד

(ג) העדפה בתקצוב לאוכלוסיות מוחלשות ולבעלי צרכים מיוחדים

למאמר של ד"ר דיויד זינגייר

ראו גם:

פחות צפיפות - יותר חינוך

חינוך ילדים : כיתות קטנות – האמנם ?


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אני כ"כ מסכימה עם המאמר. חובה שאנחנו המורים נדרוש להוריד את מס' התלמידים בכיתה על מנת שנוכל באמת להגיע לכולם. גם לחזקים וגם לחלשים ובאמת באמת לחנך ולא רק ללמד. לתת אסטרטגיות לחנך את דור העתיד.

    פורסמה ב 27/07/2015 ע״י יעל דאי
    מה דעתך?
yyya