ביצוע נכון של הערכת מורים: מה חשוב לצורך שיפור ואפקטיביות של המורים (ספר חדש).
Darling-Hammond, Linda . "Getting Teacher Evaluation Right: What Really Matters for Effectiveness and Improvement", Teachers College Press, 2013-04-00
בספר חדש, Linda Darling-Hammond מדגימה מקרה משכנע עבור גישה המבוססת על מחקר להערכת מורים התומכת במודלים שיתופיים של למידה ותכנון של המורים.
המחברת משרטטת את המחקר העכשווי ביותר לגבי ההערכה של פרקטיקת ההוראה המשלב הוכחה לגבי מה המורים עושים ומה תלמידיהם לומדים.
בנוסף, היא בוחנת את התוצאות המזיקות של שימוש בהערכה של תלמיד אחד כבסיס להערכת מורים אינדיבידואלים.
לבסוף, המחברת מציעה חזון של הערכת המורה כחלק "ממערכת של הוראה ולמידה" התומכת בשיפור מתמשך, הן עבור המורים האינדיבידואליים והן עבור המקצוע בכלל.
ספר זה:
(1) מציג מערכת מקיפה להערכת המורה המבוססת על מחקר ועל יישומים נבחרים (best practices);
(2) מתאר מגוון של מודלים מרחבי ארה"ב המבססים הערכות על הערכה של פרקטיקת הכיתה לאור הסטנדרטים המקצועיים, מערך של עבודת התלמיד, והשתתפות פעילה בקהילה מקצועית;
(3) מסביר כיצד העמיתים של המורה הופכים לחלק ממערכת ההערכה והתמיכה;
(4) מדגים כיצד ליצור תהליך מוכח, שיטתי והוגן לצורך הדחת מורים שאינם יכולים להשתפר.
לפריט המידע במאגר ERIC
ראה גם:
שיטת או דגם להערכת מורה