בין הוראה מתוקשבת ולמידה מתוקשבת

במקרים רבים המעבר מהוראה פנים אל פנים להוראה מתוקשבת לא הביא בעקבותיו שינוי חוויתי מבחינת הלומדים. אמנם, המעבר הופך את הלמידה המתוקשבת לגמישה יותר מבחינת הלומדים, אך מתברר כי  הלמידה המתוקשבת לא הפכה להיות מאתגרת יותר ומעניינת יותר מבחינתם.  מרצים רבים עברו למערכות הלמידה המתוקשבות מבלי לשנות את תפיסת ההוראה המהותית. המוקד נותר העברת תכנים ותרגול. אבל מה שמתבקש היום יותר מתמיד הוא כי המורה המתוקשב יפעיל את הלומדים המתוקשבים בשאילת שאלות מאתגרות, דיאלוג וניתוח אירועים על מנת ליצור מעורבות גבוהה של הלומדים בקורס. המורים והמרצים בסביבה מתוקשבת צריכים מעל לכל ליצור סביבה תוססת ולא בהכרח סביבה תפעולית של העלאת קבצים והורדת קבצים. מעבר לכך, על המרצה המתוקשב לפעול לחיזוק שליטתו של הלומד בתפיסת הנושא ולא רק בהעברת תכנים ספציפיים. חלק ניכר מהמרצים המתוקשבים שכחו כי באינטרנט יש אמצעים רבים יותר לגירוי הסקרנות של הלומדים, כגון תמונות וסרטים. לכן, בלמידה מתוקשבת צריך המרצה להשתמש יותר במדיות דיגיטאליות  אינטראקטיביות שמעוררות עניין כגון סרטי וידאו קצרים כהדגמה לתהליכים ולנושאים שרוצה המורה להמחיש.
 ראה גם:
 
 
 
 

האם הוראה מקוונת מובילה לשינוי בזהות המקצועית?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya