ביה"ס העתידי בפילדלפיה: שיעור ראשון בכישלון

 
פתיחתו של ביה"ס העתידי בפילדלפיה בשנת 2006 זכתה להתעניינות עולמית ולהד תקשורתי רב. מדובר היה בביה"ס חדשני להקניית מיומנויות של המאה ה21 ללמידה ולעבודה. ביה"ס הוקם בתמיכת חברת מיקרוספט אשר ביקשה לכונן ביה"ס מתקדם ומוביל בתחומי החדשנות החינוכית. חברת מיקרוסופט לא התערבה בניהול ביה"ס ורק הגישה סיוע טכני.  ההתחלה נשמעה מבטיחה אך כל המומחים האמריקאיים שהתכנסו לאחרונה במכון אנטרפרייז לדיון בדפוסי התנהלותו והישגיו של ביה"ס העתידי הגיעו למסקנה כי בשלב זה ביה"ס העתידי רק רשם שיעור בכישלון מתמשך.
אחד הגורמים העיקריים כישלון של ביה"ס העתידי שלא נחסכו ממנו משאבים טכנולוגיים וכספיים לאורך כל הדרך היה הגורם האנושי, כלומר חוסר היציבות וחוסר המנהיגות של הנהלת ביה"ס שהתחלפה כל הזמן (4 מנהלים תוך 3 שנים). הכישלון של ביה"ס העתידי יכול להקנות לנו כמה לקחים חשובים להבנת סוד הצלחתם של רפורמות חינוכיות, ביניהן החזון הפדגוגי של מנהלי ביה"ס מול עתירות המשאבים של ביה"ס. הנחת היסוד כי ביה"ס רווי טכנולוגיות המצויד היטב והמציע גם מבנים נאים לתלמידים יש בו כדי להבטיח חינוך מתקדם למאה ה21 הוכחה כשגויה. על מנת להצליח ברפורמה חדשנית צריך חזון פדגוגי יציב וברור לסגל יחד עם סביבה ממוחשבת מתקדמת. לביה"ס לא הייתה תפיסה פדגוגית מוצקת של למידה מבוססת פרויקטים וחילופי המנהלים לא תרמו בהכרח לביסוסה של התפיסה.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya