בחינות הסמכה להוראה בצרפת חושפות הטיות במתן ציונים לטובת נשים בדיסציפלינות הנחשבות לגבריות
Breda, Thomas; Hillion, Melina. "Teaching accreditation exams reveal grading biases favor women in male-dominated disciplines in France", Science. 7/29/2016, Vol. 353 Issue 6298, p474-478.
אפליה כנגד נשים נראית כאחת הסיבות האפשריות לתת-הייצוג שלהן במקצועות מסוימים בצֶבֶר מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה (science, technology, engineering, and math - STEM). המחברים מראים שאין זה המקרה לגבי המבחנים התחרותיים בצרפת המשמשים לגיוס כמעט כל המורים והמרצים בחינוך התיכוני והעל-תיכוני.
השוואות בין מבחנים "לא עיוורים למגדר" ("non–gender-blind") שנערכו בעל פה לבין מבחנים "עיוורים למגדר" ("gender-blind") שנערכו בכתב בקרב כ-100,000 אנשים ב-11 תחומים שונים במהלך 2013-2006 חושפים הטיה לטובת נשים ההולכת וגוברת בחוזקה ביחס לדומיננטיות הגברית בתחום.
הטיה זו הופכת מדירוג אחוזוני 3 ל-5 עבור גברים בספרות ובשפות זרות לדירוג אחוזוני של כ-10 עבור נשים במתמטיקה, בפיסיקה או בפילוסופיה. לממצאים אלה השלכות עבור הוויכוח אודות ההתערבויות המתאימות להגברת ייצוגן של נשים בתחומים שבהם הן מצויות כעת בתת-ייצוג.
ראו גם: