בהירות המרצה והנעת הסטודנט: ביצוע אקדמי כתוצר של יכולת והנעת הסטודנט לעיבוד חומרי למידה
Bolkan, San; Goodboy, Alan K.; Kelsey, Dawn M.. "Instructor Clarity and Student Motivation: Academic Performance as A Product of Students’ Ability and Motivation to Process Instructional Material", Communication Education, Apr2016, Vol. 65 Issue 2, p129-148.
מחקר זה בדק את הרעיון שההשפעה של בהירות המרצה על למידה מותנית בהנעה של סטודנטים. המחברים הקצו רנדומלית 128 משתתפים לצפייה בסרטון וידאו של הרצאה בהירה או לא בהירה וביקשו מהם לדווח על הנעתם לעבד באופן מעמיק את חומרי ההרצאה.
התוצאות הראו שאפילו במקרה של הוראה בהירה, ציוני המבחנים לא עלו כאשר הנעת הסטודנטים לעיבוד החומרים הייתה נמוכה. אולם, כאשר הנעת הסטודנטים לעיבוד החומרים הייתה גבוהה, ההנעה פעלה הדדית עם בהירות המרצה והעלתה את ציוני המבחנים.
תחת תנאים של בהירות גבוהה, משתתפים שהיו בעלי הנעה גבוהה לחשוב באופן מעמיק על ההרצאה השיגו ציון של 71% בהשוואה לעמיתיהם בעלי הנעה נמוכה יותר שהשיגו 49%–ההבדל האקדמי בין ציון עובר לנכשל.
ראו גם:
תגמול, הנעה למשימה, יצירתיות והוראה: לקראת בחינה בין-תרבותית