בדידותו של הרץ למרחקים ארוכים : מורים המלמדים בכיתת מחשבים ניידים
מאת: רות בן ישי
מילות מפתח:
דפוסי התמודדות
למידה מקוונת
מאפיינים קהילתיים
מורים
מחשבים ניידים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
שילוב אינטרנט בהוראה
שילוב מחשב בהוראה
מהמאמר הקצר של רותי בן ישי , מורה בביה"ס המנסה לקדם דרכי הוראה באמצעות סביבת מחשבים ניידים , ניתן ללמוד רבות על הדילמות של אותם מורים השואפים לשנות את סביבות ההוראה –למידה ועל התנגדות עמיתיהם. ראוי לציין את התייחסותה של רותי בן ישי להעדר סביבה תומכת של מורים עמיתים בביה"ס. "הבדידות המקצועית שאני חווה. מרגישה כי יש התנגדות רבה של מורים לפרויקט הניידים. נדמה לי כי חלקה לפחות, נובעת מהיותם מורים בסוף הדרך המקצועית. הם רוצים להמשיך את מספר השנים המצומצם שנותר להם עד היציאה לפנסיה, ללא שינוי מיותר, שידרוש מהם עבודה רבה יותר, התמודדות עם מצבים חדשים ועם דרכי הוראה שאינם מורגלים להן. הוראה כשהמורה במרכז, שונה תכלית השינוי מהוראה שבה התלמיד במרכז" .
מינה גזית שליוותה את הפרויקט כחוקרת (מאפייני ההוראה) בשנתיים הראשונות מעירה כמה הארות חשובות כתגובה למאמר: "העומס על כתפי המורים (שלוקחים זאת ברצינות) הוא אדיר. הסיפוק מגיע מתחושת שינוי ואכן כפי שאת מתארת היא מקומית (איים בלבד) וההערכות מבחינת חומרי הוראה ללמידה משמעותית אינה מבוצעת בצורה מערכתית אלא נשארת בגדר אישי בלבד".
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya