בדידותה של היועצת החינוכית בישראל
הייעוץ החינוכי כיום: חומר למחשבה ולמעשה?
עורכים: עמירם רביב ורחלי בולס. הוצאת ספרית פועלים, 388 עמ',
אסופת המאמרים הזאת פותחת פתח מעניין להיבטים רבים ומגוונים של הייעוץ החינוכי בארץ ובחו"ל. הספר עוסק בדרכי העבודה של הייעוץ, הן של הפרט והן של הקבוצה, ויש בו גם חידושים רבים, למשל בטיפול בילדים בעלי ליקויי למידה ובילדים מהקהילה הלהט"בית, או ילדים להורים המשתייכים לקהילה הלהט"בית. במובנים אלה הספר הוא מדריך שימושי, מעשי ותיאורטי, שיכול לתרום לעשייה הטיפולית־החינוכית במערכת החינוכית הפורמלית.
אך לצד היתרונות הללו, הספר לוקה ביכולתו לנתח את תפקיד היועצת במערכת כאוטית, תחרותית, בתקופה שמספר הילדים העומדים על סף נשירה הולך וגדל ובמקום שאי־נחת כללית של ילדים ומורות הולכת וגדלה. הספר אינו נותן מענה סביר למבול הבעיות והקשיים. היועצת החינוכית עובדת בבדידות רבה, ומטפלת במקרה הטוב בקצה הקרחון של הבעיות בבית הספר. דבר זה משפיע הן על הדימוי המקצועי שלה והן על יחסי הכוח בבית הספר בינה לבין בעלי תפקידים אחרים, בייחוד המורים.
לסקירת הספר בעיתון "הארץ"