אסטרטגיות הוראה קוגניטיביות הן בעלות חשיבות גדולה היום אך נדרש עדיין ביסוס מחקרי

מקור וקרדיט :
 
Mark W Conley. Cognitive Strategy Instruction for Adolescents: What We Know about the Promise, What We Don't Know about the Potential, Harvard Educational Review. Cambridge: Spring 2008. Vol. 78, Iss. 1;  pg. 84, 24 pgs
 
שיטות הוראה קוגניטיביות ( כגון שאילת שאלות, סיכום ותמצות, עיבוד מחדש של ממצאי מידע ותכנים ) חזרו בשנים האחרונות להכרה בקרב הפדגוגים וגם בבתי הספר, אך עדיין קיימת עמימות לגבי דרך הפעלתן הנכונה בבתי הספר  טוען ד"ר Mark W Conley אחד ממורי המורים המנוסים והפדגוגיים המובילים בארה"ב. לאסטרטגיות הוראה קוגניטיביות יש השפעה רבה על בני נוער בבתי הספר הן מבחינת קריאה, כתיבה וחשיבה והן מבחינת תחומי הוראת הדעת , אך עדיין נחוץ מחקר רציני אשר יקנה לנו תובנה יותר טובה לגבי הפוטנציאל של אסטרטגיות הוראה קוגניטיביות בעיקר בתחומי הוראת תחומי הדעת בבתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים. בכל מקרה החשיבות של הקניית מיומנויות מסדר גבוה תביא ליישום רב יותר של שיטות הוראה קוגניטיביות בבתי הספר. במאמר מוצגים הנחות היסוד למגמה זו של הקניית הוראה קוגניטיביות בכיתה ומודגשת החשיבות של הקניית אסטרטגיות הוראה קוגניטיביות בהכשרת מורים. ד"ר Mark W Conley מציע גם כמה וכמה כיווני פעולה למחקר עתידי בתחומי אסטרטגיות ההוראה הקוגניטיביות.
 
 
לספר נוסף של  MARK CONLEY 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אין לי הערות

    פורסמה ב 22/09/2009 ע״י רות דביר
    מה דעתך?
yyya