אסטרטגיות הוראה לטיפוח סקרנות אצל תלמידים
הסקירה מסכמת בקצרה את הדרכים שבהם מורים יכולים להפוך את המעורבות של התלמידים בלמידה לסקרנות . התהליך של הפיכת מעורבות לימודית לסקרנות אינו פשוט אך בהחלט אפשרי ע"י מורים טובים. כבר בשלבים ראשונים של הפיכת מעורבות בלמידה לסקרנות יש לייצור מעין עימות קונספטואלי שיוביל את התלמידים להתעניינות בנושא הנלמד, וחשובים לא פחות הם האלמנטים של אווירה חקרנית, מגוון ומבחר , זמן , גילוי וחקירה ע"י הלומדים , תגמול , וגיבוש הדוגמאות או הדגמים שיעוררו את סקרנות הלומד .
למאמרון
10 Strategies To Promote Curiosity In Learning
לסקירה המצוטטת
ראה גם :
מה הקשר בין סקרנות ובין גילוי? סקירת ספרות
חקר הסקרנות: הגישה האינטגרטיבית של לוינשטיין
האם יש קשר בין סקרנות לבין יכולת קוגניטיבית?
להנחות תלמידים לגילוי – התפיסות של Guy Claxton
תוכניות העשרה לטיפוח סקרנות של תלמידים בתי ספר בבריטניה
בית ספר לסקרנות: הכרזת היסוד של התנועה (שלא קיימת) לעידוד הסקרנות