אלגוריתם אוצרות התוכן של ערוצי יוּטְיוּבּ
מאת: עמי סלנט
מילות מפתח:
אוצרות דיגיטלית
וידאו
וידאו דיגיטאלי
כלים יישומים
מאגרי פריטים
מאפייני חיפוש
ניהול מידע
סרטי וידאו
ביוטיוב (YouTube) יש עליה של 248% בצפיות בווידאו משנת 2014. בכל שעה נתונה עולים ביוטיוב מאות שעות של סרטי וידאו, ולכן סביר להניח כי אתם מחמיצים הרבה תכנים מעולים מבוססי וידאו.
ההיקף של מאגרי הווידאו בערוצי יוטיוב הוא רב ועצום, והוא בלתי נתפס מבחינת סדרי גודל. ההערכה כיום היא כי בשרתי יוטיוב מאוחסנים עשרות רבות של אקסבייטים (Exabyte). כל אקסבייט שווה מיליארד ג'יגבייט (Gigabyte).
יוטיוב מאפשרת להיות מנויים על נושאים (topics) כדי לגלות תוכן חדש, אבל החדשנות שלהם בתקופה האחרונה באה לידי ביטוי באלגוריתם ממוחשב היוצר בעצמו ערוצי יוטיוב לפי נושאים. בערוצי תוכן אלו ניתן למצוא סרטי וידאו שמויינו על ידי האלגוריתם על פי ניתוח הנושאים בכל וידאו ושיוך הסרטים לערוץ תוכן נושאי.
ראו גם:
yyya
מעניין