אימוץ של הבחינה הניתנת להתאמה ( בחינות מותאמות) .
Vicki Davis. "Embrace Adaptive Testing", January 3, 2012.
המחברת היא מורה בבית הספר Westwood Schools. היא מייסדת שותפה ב-Flat Classroom Projects ומחברת הבלוג Cool Cat Teacher. וויקי דיוויס , היא אחת מנשות החינוך הנחשבות ביותר בעולם התקשוב החינוכי ומקור השראה לאלפי מורים מקוונים ברחבי העולם.
המחברת טוענת כי התכניות הניתנות להתאמה הן נהדרות אך כדי להפוך את הלמידה לאישית, הטכנולוגיה הניתנת להתאמה צריכה להיות טובה יותר.
ייתכן שאחד הדברים השימושיים ביותר שאנחנו נוכל לעשות עם טכנולוגיה הניתנת להתאמה הוא ליצור בחינה הניתנת להתאמה(בחינה מתואמת) .
לדוגמא, אם רמת הקריאה של הילד היא מתחת לרמה הנדרשת לגילו, אז נבחן אותו ברמת הקריאה המתאימה לגילו.
אם הילד לא מצליח לקרוא את המבחן, הוא לא יצליח לענות על השאלות כלל ועל כן כל קטע הקריאה הוא חסר טעם.
בחינה הניתנת להתאמה (בחינה מתואמת) מתייחסת להבנה של התלמיד האינדיבידואלי.
אם נוכל להבין את התלמידים האינדיבידואליים ולאסוף נתונים, אז בית הספר יוכל ליצור תכנית שתסייע לתלמידים אלו להתקדם. אבל אנחנו נמנעים משימוש במחשוב מכל הסוגים כאשר אנחנו מנהלים את רוב המבחנים.
לדוגמא, מבחן ה-SAT בארה"ב לא מאפשר לתלמידים להשתמש במחשבים כדי לכתוב את חלק החיבור במבחן.
הגיע הזמן להפוך את הלמידה לאישית. הפוטנציאל כבר קיים, אבל בפועל רוב בתי הספר משתמשים בתערובת של כלים מקוונים וכלים בלתי-מקוונים ובמעט מחקר תקף כדי לגבות את קבלת ההחלטות המקומית.
בעוד חלק מתכניות היקרות של הלמידה הניתנת להתאמה מיושמות בבתי הספר, רוב הלומדים זוכים לגישה בלתי שיטתית לתכניות הניתנות להתאמה המספקות למחנכים ניתוחים מעטים לגבי הלמידה.
למידה הניתנת להתאמה היא כלי חדש וחזק בתיבת הכלים של הלמידה, אבל עד שהיא תוכל ליצור קשר טוב יותר עם ההורים ועם המורים, היא תמשיך להיות חדשנות המחטיאה את מטרתה.
קישור למאמר באנגלית
ראה גם :
בחינות מתוקשבות מותאמות , סקירה בוויקפדיה באנגלית
Adaptive Testing Technologies
מגמת הפרסונליזציה של חינוך בעידן טכנולוגיות מידע – סקירת ספרות
Designing Personalized Learning for Every Student