איך מורה וכיתה יכולים להשפיע על העולם? ומה זה אומר על חינוך כיום?
מאת: לימור ליבוביץ
מילות מפתח:
דמיון
הוראת מדעים
חינוך וסביבה
טכנולוגיה
יצירתיות
למידה מאותגרת בעיות
למידה מבוססת פרויקטים
למידה שיתופית
לימור ליבוביץ סוקרת בבלוג שלה הרצאת טד מעוררת השראה המדגימה כיצד ללמד ילדים לאהוב מדעים: "סזאר אראדה הוא מורה למדעים שמצא דרך להלהיב את תלמידיו. בסרטון שלפניכם תוכלו לגלות איך הוא עושה זאת".
"הוא מתחיל את ההרצאה בתפיסה החינוכית שלו – 'חופש משולב באחריות'. הוא מתאר איך התפיסה הובילה אותו בחייו ומשתלבת בכיתה עם תלמידיו בהונג קונג. אם בעבר לימדו את התלמידים שב-80% מהאוקיינוסים יש פסולת פלסטיק. ושיננו זאת למבחן.. זה לא קרה כך כלל בכיתה של סזאר".
"בכיתה המגוונת של סזאר קבוצה של תלמידים בגילאי 6-15. הוא ותלמידיו ממציאים דרכים חדשות ויצירתיות לאסוף נתונים על כמות הפלסטיק בים באמצעות סירה רובוטית. ממש כך".
לסקירה המלאה בבלוג של לימור ליבוביץ
ראו גם:
שימוש בלמידה מבוססת פרויקט ובלמידה מבוססת נושא כדי לעודד יצירתיות במדעים
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya