תשע אסטרטגיות לפרסום המחקר שלכם

מאת: Andrew Cohen

Cohen, A. D., (2017). Afterward: Strategies for getting the study published. In J. McKinley and H. Rose (Eds.), Doing research in applied linguistics: Realities, dilemmas, and solutions (pp. 253-257). Abingdon, England & NY: Routledge

 

https://sites.google.com/a/umn.edu/andrewdcohen/publications/research-methodology


Publish or perish. פרסם או מות. זהו אולי הכלל הידוע ביותר בעולם האקדמיה, שבה הקידום והמשרות תלויים במספר פרסומיו של החוקר ובאיכותם. אבל לא רק שיקולי קריירה משחקים פה תפקיד. רוב החוקרים שואפים לכך שרעיונותיהם וממצאיהם יגיעו לעיניהם של חוקרים-עמיתים, של סטודנטים ולעתים גם לעיניו של הקהל הרחב. במידה מסוימת, מחקר שלא נקרא הוא מחקר שלא נעשה. פרופ' אנדרו ד. כהן מאוניברסיטת מינסוטה, בעל ניסיון של יותר מ-45 שנה בפרסום מאמרים בתחום הבלשנות, גיבש רשימה של כללים שימושיים שיכולים להגדיל את סיכוייכם לפרסם את פירות עבודתכם:

1. בחרו נושא שמעניין אתכם אך גם נחוץ או זנוח בתחום המחקר שלכם
כאשר אתם כותבים בנושא שיש לכם תשוקה לגביו, תהיה לכם מוטיבציה גבוהה שתקל עליכם להתגבר על הקשיים שבדרך. מצד שני, חשוב שתמצאו נישה ספציפית ובולטת בשדה המחקר שלכם. לשם כך, נסו לברר עם מומחים בתחום מה נחוץ בו ומה עדיין לא נחקר מספיק.

2. היעזרו בעמיתים
שאלו את עמיתיכם באילו נושאים הם עוסקים כרגע ומהם החידושים המרכזיים בתחום. כך תוודאו שאתם נמצאים במסלול הנכון, ושלא החמצתם שום מחקר מרכזי או תפנית מדעית. אל תנסו להמציא את הגלגל מחדש, ואל תתביישו לבקש משוב מעמיתים שלכם.

3. שתפו פעולה כאשר זה אפשרי
טובים השניים וגם השלושה מן האחד. פעמים רבות כדאי יהיה לכם לשתף פעולה עם חוקרים צעירים, ואפילו סטודנטים, שיכולים להביא איתם מבט רענן או קשר ישיר יותר לשטח או לתחומי המחקר שלכם, בעיקר אם מדובר בתחום החינוך.

4. הקפידו שסדר פרסום השמות ישקף את היקף העבודה שהשקיעו מהמשתתפים
כאשר מדובר בחתימה על המאמר, ההגינות מחייבת שסדר השמות ישקף את התרומה האמתית של כל אחד מהמשתתפים, ולא את בכירותם. אם אתם חוקרים בתחילת דרככם, נהלו רישום של פעולותיכם ותרומותיכם לאורך כל שלבי הפרויקט שבו אתם משתפים פעולה עם חוקרים אחרים.

5. פרסמו בכמה שיותר במות וכתבי עת
למרות העצה המקובלת להשתדל לפרסם בכתבי עת יוקרתיים בלבד, לא כדאי להיות בררן מדי. גם כאשר מפרסמים בכתבי עת קטנים, ניתן להפיק תועלת רבה מעצם תהליך הפרסום וללמוד כיצד לכתוב ולהפיץ את רעיונותיכם.

6. הפכו כל פרסום חדש שלכם לייחודי
אל תמחזרו את עצמכם, ואל תפרסמו את אותם מאמרים, בשינויים קלים בלבד, בכתבי עת שונים. גם כאשר אתם עוסקים באותו נושא, הקפידו לכלול מידע חדש בכל פרסום נוסף – הדבר יכריח אתכם להיות יצירתיים וימנע מכם לקפוא על השמרים.

7. הפיצו את טיוטת המאמר שלכם לפני שאתם מגישים אותו
הכינו רשימה של עמיתים שניתן לשלוח אליהם מאמרים. כך תגדילו את הסיכויים שתוזמנו לכנסים ולמפגשים שבהם תוכלו להציג את רעיונותיכם. פרסמו את המאמרים שלכם באתר האוניברסיטה ובאתר האישי שלכם – תוך שמירה על זכויות יוצרים (יש כתבי עת שמסכימים לכך, ויש כאלה שלא).


8. היו פתוחים לקבלת משוב שלילי
לחוקרים רבים יש נטייה להתגונן ואף להיאטם בפני ביקורת. הדבר מונע מהם את האפשרות לשפר את המאמר שלהם. לעתים אותו שופט שפסל מאמר מסוים, ייתקל בו שוב כאשר הטיוטה תישלח לכתב עת אחר; אם הדברים לא יתוקנו על פי הערותיו, הוא יפסול את המאמר פעם נוספת.


9. הנגישו את המאמר שלכם לאחרים
פרסמו אותו באתר האישי שלכם ובכמה שיותר במות ואתרים אחרים, כגון Academia.edu או ResearchGate וכן בפרסומים מקומיים של המוסד האקדמי בו אתם עובדים. כך תגדל תפוצת המאמר שלכם, מה שיכול להוביל, למשל, לבקשות לכלול אותו בקובצי מאמרים בתחום.

 

ביבליוגרפיה

 Cohen, A. D., & Griffiths, C. (2015). Revisiting language learning strategy research 40 years later. TIISOL Quarterly, 49 (2), 414-429


Cohen, A. D., Pinilla-Herrera, A., Thompson, J. R., & lVitzig, L. E. (2011). Communicating grammatically: Evaluating a learner strategies website for Spanish grammar. CALICO Journal, 29 (l), 145-172

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?

 Cohen, A. D., & Griffiths, C. (2015). Revisiting language learning strategy research 40 years later. TIISOL Quarterly, 49 (2), 414-429
Cohen, A. D., Pinilla-Herrera, A., Thompson, J. R., & lVitzig, L. E. (2011). Communicating grammatically: Evaluating a learner strategies website for Spanish grammar. CALICO Journal, 29 (l), 145-172

yyya