תרגיל בלמידה משמעותית – שני חלקים למוח…לוגי ויצירתי

לימור ליבוביץ מציגה סקירה העוסקת בהבחנה בין שתי ההמיספרות של המוח- הימנית והשמאלית: "Eden היא בלוגרית שפועלת בארה"ב. יום אחד לפני כשנתיים היא ראתה פרסומת של מכונית... שמנסה "למכור" לקהל שהמכונית שלהם... מכוונת לשני החלקים של המוח- גם הימני וגם השמאלי. היא מיד התיישבה וציירה מהן הפעולות שהיא עושה ביום-יום עם הצד הימני ומה הפעולות שהיא עושה עם הצד השמאלי. למעשה, היא בנתה לעצמה תרגיל מקסים שעזר לה לעבד את המידע החדש שגילתה בפרסומת".

"כל פעולת עיבוד מאפשרת למידה עמוקה יותר, ועל אחת כמה וכמה משימה שמחברת ציור וכתיבה- אל ההיבטים האישיים. הלמידה פעילה, אישית, רלוונטית ומעצימה מאוד את האדם בעת שהוא מנסה לפענח את נקודות החוזק והחיזוק אצלו. נסו בכיתה. הרווחתם עוד דרך הוראה המכוונת ללמידה משמעותית".

לסקירה של לימור ליבוביץ


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    כתבה מרתקת. אני חושב שכמו שאי אפשר להפריד בין רגל ימין לשמאל, גך גם אי אפשר להפריד בין צד שמאלי וימני של המוח. שניהםם ייים בכפיפה אחת בתוכנות. בדיוק כמו שרנחנו הולכים עם שתיי הרגליים ולא עם אחת. הטענה שלה שצריך לתת לתלמידים להתלכלך וחיצור בעצמם, לחוות תהליך של יש מאין ויש מיש כאחד, היא טענה שאני אפיחו מנסה ליישם סחיי האישיים. וכשאני מצליח יש תחושת אושר, סיפוק והתחדשות

    פורסמה ב 20/04/2023 ע״י אסף סולומון
    מה דעתך?
yyya