תמיכה בתלמידי תיכון המתקשים בקריאה בכיתות מדעים
מאת: Kelly D Roberts
מילות מפתח:
אוריינות
אוריינות לשונית
בתי ספר תיכוניים
הבנת הנקרא
הבנת טקסטים
הוראה
מדעים
תוכנות
תלמידים
תלמידים תת-הישגיים
Roberts, Kelly D., Takahashi, Kiriko, Hye-Jin Park and Stodden, Robert A. "Supporting Struggling Readers in Secondary School Science Classes", Teaching Exceptional Children; Jul/Aug2012, Vol. 44, Issue 6, p. 40-48.
המאמר דן בהוראה של תלמידי תיכון בעלי הישגים נמוכים בקריאה המתקשים בהבנת טקסטים מסבירים, כמו ספרי מדעים, תוך שימוש בהוראת הבנת הנקרא ובתוכנת (text-to-speech (TTS.
במאמר נידון השילוב בין הוראת אוריינות ומדע, כמו גם קריאה אפקטיבית, הוראת תחום התוכן ולמידת אוצר מלים.
במאמר מתוארות שיטות להוראת הבנת הנקרא כגון: סקר (survey), שאילת שאלות (question), קריאה (read), דקלום (recite) וסקירה (review) (בראשי תיבות: SQ3R) ומוצג סרגל צדי לגבי תלמיד שהשתמש בתוכנת Kurzweil 3000 TTS לשיעור במדעים.
yyya
לצערי המאמר לא נפתח והא מעניין אותי מאוד.