תלמידי חטיבת הביניים והשימוש שהם עושים במדיה החברתית

Martin, F., et al. (2018). Middle School Students’ Social Media Use. Journal of Educational Technology & Society, 21(1), 213-224

תופעות בעייתיות כגון בריונות ברשת, זהות דיגיטלית, השפעתן של עקבות דיגיטליות ושימוש לא ראוי במדיה חברתית תופסות יותר ויותר את תשומת הלב במוסדות החינוך. ככל שיותר בתי ספר, הן ברמה המקומית והן ברמה האזורית או המחוזית, מיישמים יוזמות המצדדות ב"הבאת הטכנולוגיה מהבית" או בשימוש התלמידים באמצעים הטכנולוגיים המוכרים להם ושעמם הם מיודדים, כך גם נדרשת חשיבה מאומצת יותר בנושאים אלה. הסקירה שנערכה כאן מביאה לידיעת המורים, המנהלים, קובעי המדיניות, האחראים על הטכנולוגיה וההורים כמה מהנתונים האחרונים שנאספו באשר לשימוש של הנערים במדיה החברתית.

לצורך הסקירה הנוכחית 593 תלמידי חטיבת ביניים נשאלו על ידיעותיהם, העניין שהם מגלים וחששותיהם מעקבות דיגיטליות באופן ספציפי וממדיה חברתית באופן כללי. מהתוצאות עולה כי 17% מהם התחילו להשתמש במדיה חברתית בגיל תשע או למטה מזה, 40% קיבלו בקשות חברות מאנשים שאינם מכירים, ו -40% דיווחו כי הוריהם לא עקבו אחר השימוש שלהם במדיה החברתית, מה שמחייב מן הסתם חינוך לביטחון ברשת.

תלמידי חטיבות הביניים דיווחו כי השתמשו בתקשורת החברתית לרוב כדי ליצור קשר עם חבריהם, לשתף תמונות ולברר מה אחרים עושים. הם ציינו כי אינסטגרם (27%), סנאפצ'אט (25%) ויו-טיוב (25%) הם אתרי המדיה החברתית הנפוצים ביותר שלהם. כן מודים התלמידים כי יש להם חששות בנוגע למדיה החברתית כתוצאה ובהקשר של פרסומים לא ראויים, חשש מפריצות לחשבונות הפרטיים שלהם, פגיעה ברגשותיהם, העדר פרטיות, תמונות לא ראויות, בריונות, שליליות וסטוקרים (עוקבים ומטרידים).

למאמר המלא

לקריאה נוספת

למידה מהנה עם תוכנת Edooware – כלי המאפשר שימוש במדיה חברתית

בריונות-רשת בחברה שונה: השוואה בין מתבגרים יהודים וערביים בישראל דרך מבט על תרבות אינדיבידואליסטית מול תרבות קולקטיביסטית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya