תכנית חונכות אוניברסיטאית להעשרת כישורי שפה וחיזוק ביטחון

Kohnke, L., & Jarvis, A. (2018). Enriching students’ language skills and confidence through a university mentoring scheme. Journal of Education for Teaching, 45, 2, 223-224

לאור העובדה שרמת אנגלית נמוכה מהווה מכשול עבור סטודנטים במוסדות אקדמיים, האוניברסיטה הפוליטכנית של הונג קונג השיקה תכנית חונכות בשם Excel@English שבמסגרתה זכאים תלמידי תואר ראשון ואנשי סגל לקורסי העשרה באנגלית, בנושאי: דקדוק, כתיבה אקדמית ושפה דבורה.

התוכנית כוללת עשרה מפגשים סמסטריאליים בני שעה עם מרצה בכיר לאנגלית, גישה לפורטל לימוד, מערכת פרסים ותמריצים (למשל, מדליות וירטואליות וקופונים לסופרמרקט) ויועץ פדגוגי המסייע לתכנן אסטרטגיית למידה מרחוק ומספק תמיכה נפשית. לאורך שנת הלימודים, המשתתפים מקבלים ניתוח מפורט של חולשותיהם, חזקותיהם והצעות לשיפור ביחס לקצב התקדמותם המצוי והרצוי.

נמצא שרוב הסטודנטים ואנשי הסגל העריכו לחיוב את שיעורי החונכות בזכות חוויית לימוד אינטימית, נינוחה ובלתי-רשמית – בשונה מהאופן שבו למדו אנגלית עד אז. עם זאת, הם ציינו כי התרגולים המקוונים היו משעממים וטכניים מדי.

מבחינת החונכים, דווח על תחושה של סיפוק-אישי מהובלת הסטודנטים להעמקת ידע ולהצמחת ביטחון.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת

סיוע לקידום שטף הקריאה בעל-פה של לומדי אנגלית בעזרת טכנולוגיית עט דיגיטלי

חקירת השימוש של סטודנטים בטכנולוגיות מעבר להקשר של למידה פורמלית: בין שתי פלטפורמות מקוונות


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    לימודי האנגלית וכישורי שפה בכלל חשובים לעבודתו התמחותו והעשרתו של המורה הגם שהם טכניים.

    פורסמה ב 08/06/2022 ע״י סיגל

    אני חושבת שחונכות היא דבר חשוב מאוד שיש בכוחו לעזור ולתת הרבה מעבר לשיטות הוראה קונבנציונאליות. אני אישית הובלתי וניהלתי פרויקטים של חונכות בכמה רמות, סטודנטים חונכים תלמידי יסודי, סטודנטים חונכים תלמידי תיכון, סטודנטים חונכים סטודנטים, בכל המקרים יש שביעות רצון משני הצדדים הנותן והמקבל. יש משהו ביציאה מהפורמאליות לקשר קליל לא מחייב , מעצים ממקום אמיתי ומפגש אוטנטי עם ערכים של נתינה וערבות הדדית.

    פורסמה ב 01/05/2022 ע״י סנאא פדול
    מה דעתך?
yyya