תכנית ההערכה המבוססת פורטפוליו דיגיטאלי באוניברסיטת קליפורניה

מאת: Brian Reilly

מקור וקרדיט :
Electronic Portfolios in the UCR Graduate School of Education Teaching Credential Program, TLtC News 

מרבית הסטודנטים להוראה הלומדים בביה"ס לחינוך באוניברסיטת קליפורניה (University of California-Riverside) נדרשים זו השנה החמישית לתעד את תהליכי ההוראה והלמידה המשמעותיים שלהם בפורטפוליו ממוחשב. התיעוד בפורטפוליו הממוחשב כולל קטעי וידאו דיגיטאלי לצד דוגמאות ודגמים על גבי קבצי PDF.
כל סטודנט לומד להפיק את הפורטפוליו הממוחשב שלו ע"ג תקליטור CD-ROM. הייחודיות של הפרויקט בביה"ס לחינוך של University of California-Riverside הוא ההתבססות הרבה על קטעי וידאו דיגיטאלי המתעדים מצבי למידה, אירועי למידה והיערכות פדגוגית.
הסטודנטים מקבלים הדרכה לצילום בוידאו ומערכת תמיכה טכנולוגית מסייעת להם להסב את קטעי הוידאו האנלוגיים לוידאו דיגיטאלי. הדחיפה העיקרית להתפתחות תכנית ההערכה המבוססת על פורטפוליו ממוחשב ניתנה כאשר מחלקת החינוך של קליפורניה הכריזה בשנת 2003 על מדיניות ה-  portfolio-based Teacher Performance Assessment -TPA .
מדיניות רשמית זו להערכת מורים קידמה בבתי הספר לחינוך במדינת קליפורניה (יותר מכל מדינה אחרת) את המעבר להערכת פרחי הוראה מבוססת פורטפוליו ממוחשב.

מקורות:

Cambridge, B.L., (2001). "Electronic Portfolios as Knowledge Builders", in Cambridge, B.L, Kahn, S., Tompkins, D.P., and Yancey, K.B. (Ed.). Electronic portfolios: Emerging practices in student, faculty, and institutional learning. Washington, DC: American Association for Higher Education.

Cuban, L., (2001). Oversold and underused: computers in the classroom. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.

Darling, L.F., (2001). Portfolio as practice: the narratives of emerging teachers. Teaching and Teacher Education, 17 (2001), 107-121.

Darling-Hammond, L., and Snyder, J., (2000). Authentic assessment of teaching in context. Teaching and Teacher Education, 16 (2000), 523-545.

National Center for Education Statistics. (2000). Teacher use of computers and the Internet in public schools. Washington, D.C.; U.S. Department of Education.

National Center for Education Statistics. (1999). Teacher quality: A report on the preparation and qualifications of public school teachers. Washington, D.C.: U.S. Department of Education.

Rice, R., (2001). Composing the intranet-based electronic portfolio using "common" tools, in Cambridge, B.L, Kahn, S., Tompkins, D.P., and Yancey, K.B. (Ed.). Electronic portfolios: Emerging practices in student, faculty, and institutional learning. Washington, DC: American Association for Higher Education.

Zeichner, K., and Wray, S., (2001). The teaching portfolio in US teacher education programs: what we know and what we need to know. Teaching and Teacher Education, 17 (2001), 613-621.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya