תובנות על התפתחות הזהות של מורים

בעוד הספרות המקצועית על הוראה וחינוך מדגישה את החשיבות של זהות בהתפתחות המורה, הרי התובנה שלנו לגבי זהותו המקצועית של המורה עדיין לוקה בחסר. המאמר הנוכחי מנסה להקנות לנו תמונה יותר מלאה ויותר מקושרת של נושאים הקשורים להתפתחות זהותו של המורה כפי שעולה מתוך מחקרים ודיונים שנערכו על ידי חוקרי חינוך. המאמר מתייחס לסוגיות הבאות: בעיות בהגדרת תפיסת הזהות של איש החינוך, מודעות עצמית בהתפתחות הזהות, גורמי שונים בחברה ובביה"ס המשפיעים על תפיסת העצמי של המורה, מקומם של רגשות בעיצוב הזהות, תפקיד הרפלקציה והשפעת גורמים שונים הקשורים למעגל השני והשלישי של ההוראה. דגש מיוחד ניתן במאמר לסוגיות של זהות בהתפתחותם של פרחי הוראה ומורים מתחילים (Catherine BeauchampLynn Thomas).
 
מקור וקרדיט:
 
Catherine BeauchampLynn Thomas. Understanding teacher identity: an overview of issues in the literature and implications for teacher educationCambridge Journal of Education. Cambridge: Jun 2009. Vol. 39, Iss. 2;pg. 175
 
 
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שלום, האם ישנה אפשרות לשלוח לי את המאמר למייל המצורף?תודה מראשרוני

    פורסמה ב 30/01/2012 ע״י רוני מגנג'י
    מה דעתך?
yyya