תובנות מארגון יום מקוון בחט"ב
מאת: אסתי דורון
אסתי דורון מדווחת על פעילות סינכרונית של למידה מרחוק ביום מקוון שנערך בחטיבת הביניים בו היא מדריכה ומייעצת. הרציונאל לקיום היום המקוון היה הרצון לשבור את אחידות המקום שמאפיינת את הלמידה בבית הספר ולאפשר לתלמידים בשכבה ז' ללמוד מהבית. מאחר והתלמידים הצטוותו לזוגות אפשרנו להם להתחלק כראות עיניהם, מבלי להתחשב בכתות ובקבוצות של הכיתות. בתגובות למאמרון מצאנו כמה תובנות חשובות :
תובנות של סוזי , מרכזת ומפעילת יום המקוון בביה"ס:
" התלמידים ציינו כי נהנו מיום זה וכי הוא היה מאתגר אולם העומס הלימודי היה בו רב. כמו כן התלמידים מציינים את עבודת הצוות שלה נדרשו ביום זה.
החשיבה שמאחרי "ההפסקות היזומות" הייתה הרצון שלנו לגרום לתלמידים להתנתק מהמחשב לכמה דקות, לקום, להסתובב, לגשת לשירותים ולאכול.
מניסיוננו קיימים תלמידים שיכלו להישאר לשבת מול המחשב 6 שעות.
במהלך היום גילינו כי העומס על הילדים רב, התכנסנו לחשיבה והחלטנו לא לקיים את הבוחן המקוון שתוכנן לסוף היום, כמו כן הודענו לתלמידים כי תיבות ההגשה יישארו פתוחות עד 20:00 בערב מה שיאפשר להם לסיים את המטלות.
בחשיבה לעתיד: יש להיערך מבחינה בית ספרית יותר טוב ליום הזה בצמצום המטלות בשאר המקצועות כגון ש.ב ובחנים על מנת שהתלמידים יהיו נטו עם היום המקוון."
החשיבה שמאחרי "ההפסקות היזומות" הייתה הרצון שלנו לגרום לתלמידים להתנתק מהמחשב לכמה דקות, לקום, להסתובב, לגשת לשירותים ולאכול.
מניסיוננו קיימים תלמידים שיכלו להישאר לשבת מול המחשב 6 שעות.
במהלך היום גילינו כי העומס על הילדים רב, התכנסנו לחשיבה והחלטנו לא לקיים את הבוחן המקוון שתוכנן לסוף היום, כמו כן הודענו לתלמידים כי תיבות ההגשה יישארו פתוחות עד 20:00 בערב מה שיאפשר להם לסיים את המטלות.
בחשיבה לעתיד: יש להיערך מבחינה בית ספרית יותר טוב ליום הזה בצמצום המטלות בשאר המקצועות כגון ש.ב ובחנים על מנת שהתלמידים יהיו נטו עם היום המקוון."
תובנות של המורה גלית עידן מביה"ס אחר שהפעיל יום מקוון :
"נקודות נוספות שעלו אצלנו - האם לאפשר למידה של שכבה שלימה בו זמנית?
אחת הנקודות שהתלמידים העלו היא שהם לא קיבלו התייחסות בגלל שהתקשנו לתת מענה לכל כך הרבה תלמידיםבו זמנית.
התלמידים הציעו לבצע את הלמידה בקבוצות יותר קטנות.
דבר נוסף - להוריד את הרמה שלהמטלות - למרות שהתבססנו על כך שהם למדו את החומרים ה אלה ביסודי
היה להם מאוד קשה עם הרמה הגבוהה של החומר.
והדבר שהיה לדעתי הכי קשה לתלמידים, אבל עליו צריך דווקא להתעקש ולחדד , זה נושא הלמידה העצמיתשהיום המקוון מזמן.התלמידים מתקשים מאוד ללמוד לבד ללא תיווך של מורה וככל שהם יתמודדו יותר הם יצליחו יותר לבצע מיומנות
חשובה זו.
פה לדעתי לא היינו צריכות זמינות להם כל היום דרך המערכת הסינכרונית.
הבעיה היא שמהקטע הזה כל כך נהננו....."
גלית עידן
אחת הנקודות שהתלמידים העלו היא שהם לא קיבלו התייחסות בגלל שהתקשנו לתת מענה לכל כך הרבה תלמידיםבו זמנית.
התלמידים הציעו לבצע את הלמידה בקבוצות יותר קטנות.
דבר נוסף - להוריד את הרמה שלהמטלות - למרות שהתבססנו על כך שהם למדו את החומרים ה אלה ביסודי
היה להם מאוד קשה עם הרמה הגבוהה של החומר.
והדבר שהיה לדעתי הכי קשה לתלמידים, אבל עליו צריך דווקא להתעקש ולחדד , זה נושא הלמידה העצמיתשהיום המקוון מזמן.התלמידים מתקשים מאוד ללמוד לבד ללא תיווך של מורה וככל שהם יתמודדו יותר הם יצליחו יותר לבצע מיומנות
חשובה זו.
פה לדעתי לא היינו צריכות זמינות להם כל היום דרך המערכת הסינכרונית.
הבעיה היא שמהקטע הזה כל כך נהננו....."
גלית עידן
תובנות של עדנה סיוון שהפעילה יום מקוון בבי"ס קריית החינוך ע"ש בן גוריון בעמק חפר
"מניסיוני, בימים מקוונים, יש לאמן את התלמידים לפני היום המקוון, במטלות קטנות."
ראה גם :
התארגנות ליום מקוון בביה"ס- דגם אפשרי עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya