תגובות בקורסי מוּק: מי מדבר והאם זה עוזר?

Swinnerton, B.; Hotchkiss, S.; Morris, N.P. Comments in MOOCs: who is doing the talking and does it help? , Journal of Computer Assisted Learning, Feb2017, Vol. 33 Issue 1, p51-64.

מאמר זה חוקר את המאפיינים ואת התנהגות הלומדים בתשעה קורסי מוּק (Massive Open Online Course – MOOC)  בפלטפורמת ה-FutureLearn בשנים 2014 ו-2015. הגישה הקונסטרוקטיביסטית חברתית של הפלטפורמה, המדגישה למידה דרך אינטראקציה חברתית, הופכת את המיקוד על פרסום בפורומים בתוך קורסי המוּק הללו למתאים במיוחד.

מחקר זה תורם באופן ניכר לספרות המחקר אודות קורסי מוּק, ראשית על ידי חקירת ההיקף שבו לומדים בקורסי מוּק בפלטפורמת ה-FutureLearn מעלים תגובות; שנית, בחקירה באם לקבוצות לומדים, המעלים תגובות במידה קטנה או במידה רבה יותר, יש מאפיינים דמוגרפיים שונים; ושלישית, בחקירה באם פעילות העלאת התגובות מקושרת לסיום קורסי המוּק.

המחקר משתמש במערך נתונים גדול של למעלה מ-25,000 לומדים כדי לבחון את הלומדים שמעלים תגובות לעומת אלה שאינם עושים זאת, ולומדים שמייצרים תגובות רבות.

התוצאות מראות שלומדים מבוגרים יותר, עובדים במשרה חלקית או שאינם עובדים כלל צפויים יותר לפרסם תגובה, ואלה שהם מבוגרים יותר, עובדים במשרה חלקית או שאינם עובדים כלל, בעלי השכלה גבוהה יותר וניסיון מקוון קודם מעלים את התגובות הרבות ביותר. העלאת תגובות מקושרת בחוזקה גם לסיומו של קורס מוּק, בייחוד עבור אלה שמעלים תגובות רבות.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

חייה, למד ושגשג עם ספוק (SPOC)

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya