תגובה ציבורית "לתנועת ה-MOOC" בסין: בחינת סדרות עיתיות של מיקרו-בלוגינג
Jingjing Zhang, Kirk Perris, Qinhua Zheng, Li Chen. "Public Response to “the MOOC Movement” in China: Examining the Time Series of Microblogging", The International Review of Research in Open and Distance Learning, Volume 16, Number 5, September – 2015.
המיקרו-בלוגינג (Microblogging) בסין הוא פעילות פופולארית במיוחד ומוכיח עצמו כמנגנון יעיל כדי לאמוד תפיסות אודות תופעות חברתיות.
בין השנים 2010 ל-2015 "סינה וייבו" (Sina Weibo), אתר המיקרו-בלוגינג הגדול ביותר בסין, חולל 95,015 פוסטים מ-62,074 משתמשים המתייחסים למושג "קורסים מקוונים פתוחים המוניים" (MOOCs), שיטה של העברת קורס מקוון שהופצה בצפון אמריקה והתפשטה ברחבי העולם.
ניתוחי סדרות עיתיות (Time series) חשפו דפוסים מובחנים בנפח הפוסטים במהלך תקופה של ארבע שנים, ולאחר מכן לפי חודש, לפי שבוע, ולפי השעה ביום. הנפח של הפוסטים במהלך השבוע, למשל, הגיע לשיאו ביום שני ולאחר מכן ירד מדי יום עד שהגיע לנקודת שפל ביום שבת.
ביחס למקסום מעורבות הלומד, הממצאים עשויים לספק תובנות לקבוצות המעבירות קורסי MOOC כדי להפעיל או לבחון אסטרטגיות לגבי התזמון (כלומר, הזמן בשנה שבו ניתן להציע/לא להציע קורס MOOC, הזמן בשבוע שבו ניתן לפרסם/לא לפרסם חומר חדש, הזמן ביום שבו ניתן לקבוע/אי-אפשר לקבוע מפגשים לרב-שיח מקוון (צ'אט)).
המאמר מציג גם מנגנון לאחזור "ביג דטה" (Big Data) ממקורות של מדיה חברתית, אשר אינו מנוצל במידה מספקת במחקר החינוכי.