שישה עקרונות-על בהשגת שיפור בחינוך

Carnegie Foundation (2018). The Six Core Principles of Improvement. Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching Website

 

מכון קרנגי לקידום ההוראה (Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching) הוא גוף מחקר אמריקאי שמבקש למצוא את הדרכים היעילות והטובות ביותר להטמיע חדשנות ושיפורים בתחום החינוך. המכון גיבש רשימה של שישה עקרונות-על להשגת שיפור במערכות חינוך קיימות, והם מופיעים ברשימה שלפניכם:

  1. עבדו על בעיה ספציפית והתמקדו במשתמשים. הכל מתחיל בשאלה אחת: "מהי הבעיה הספציפית שאנחנו מנסים לפתור"?
  2. הסוגיה הקריטית אינה מה עובד, אלא מה עובד, עבור מי ותחת אילו תנאים.
  3. קשה לשפר את מה שאינכם מבינים באופן מלא. יש לראות כיצד תנאים מקומיים משפרים את תהליכי העבודה. הציגו באופן בהיר ופומבי את ההיפותזות שלכם לגבי מה דרוש כדי לחולל שינוי.
  4. שלבו מדדים של תוצאות עיקריות ושל תהליכים כדי לאפשר מעקב שיקבע אם שינוי מסוים הוא בגדר שיפור. צפו תוצאות בלתי מכוונות ומדדו גם אותן.
  5. עבדו במעגלים של תכנן, עשה, למד, פעל (Plan, Do, Study, Act (PDSA)– על מנת ללמוד מהר, להיכשל מהר ולהשתפר במהירות. אפשרותם של כישלונות אינה בעיה; הבעיה היא אם לא לומדים מהם.
  6. האיצו את השיפורים באמצעות קהילות מרושתות. אמצו את חכמת ההמונים – ביחד נוכל להשיג יותר מאשר יוכל להשיג היחיד הטוב ביותר.

לרשימה המלאה באנגלית

לקריאה נוספת

בין חדשנות לטרנספורמציה | על חדשנות, ארגונים צבאיים, ולקחים אפשריים למערכת החינוך

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya