שיעור ב-5 דקות: כך ילמדו מתמטיקה ברשת

מאת: שחר חי

ה'מוקים' (MOOCs – Massive Open Online Courses) מגיעים לתיכונים: במסגרת התוכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה שמוביל שר החינוך נפתלי בנט, ישיק משרד החינוך במהלך השבוע הקרוב את "האתגר 5" – פלטפורמה ללימודים דרך רשת האינטרנט שתכלול סרטונים של שיעורים בנושאים שונים, מצגות, מבחני ידע ועוד. מדובר למעשה באפשרות ללמוד קורסים מרחוק, מעט בדומה למקובל באקדמיה.

המערכת, שעלותה מיליון וחצי שקלים, שמהווים חלק מתקציב התוכנית הלאומית לחיזוק המתמטיקה שעלותה 75 מיליון שקלים, עלתה כבר לאוויר בימים האחרונים. "מדובר בתהליך הדרגתי, בהטמעה, אנחנו רואים כבר כניסות למערכת אבל זו כמובן רק ההתחלה. צריך להבין שכיום תרבות הלמידה היא של חדר סגור עם לוח וטוש, ואנחנו רוצים להראות שאפשר ללמד אחרת, אפשר לעשות כיתה 'הפוכה'. זו ללא ספק פדגוגיה חדשה, המטרה היא להטמיע את המערכת הזו בשכבות גיל נוספות ובמקצועות נוספים".

המערכת, שנבנתה בשיתוף מט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) כוללת מערכת ניהול למידה המאפשרת למורה לתכנן את מהלך ההוראה ולהתאימו לכיתה ולשוני שיש בין תלמידיו. כך למשל, הוא יוכל לתת משימות לקבוצות תלמידים, לשמור את ביצועיהם, להפיק דוחות ולתת משוב. כמו כן הוא יוכל לבקש מהתלמידים, במסגרת שיעורי הבית, לקרוא מצגות מסוימות או לצפות בסרטונים, ולבוא מוכנים לשיעור הבא.

לסרטון הדגמה

לכתבה באתר Ynet

ראו גם:

עדש"ה ברשת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya