שינוי עמדות מורים בחינוך הרגיל לגבי תלמידים לקויי-למידה

כתבו: אורלי קריספל, חוה סימון,יחיאל פריש
במחקר זה נבדקה השפעתו של קורס, השואף לתת מענה על הצרכים החיוניים של מורים בחינוך הרגיל – בהתמודדותם עם קשייהם של תלמידים לקויי-למידה בכיתתם. המטרה המרכזית של בניית הקורס הייתה לחולל שינוי מהותי בהתייחסותם של מורים לתלמידים אלה הן ברמה המקצועית והן ברמה הבין-אישית באמצעות עיצוב עמדות חיוביות יותר כלפי התלמידים  וחיזוק תחושת המסוגלות של המורים לשלב תלמידים אלה בכיתות רגילות באופן מושכל ומצמיח. שילובם של תלמידים לקויי-למידה בכיתות רגילות – העמיד את המורים בפני קשיים והתמודדויות, שלא היו מוכרים להם, ובעיקר – בשל חוסר ידע ובשל העדר כלים מתאימים.  במחקר זה התברר, שפיתוח ידע, אך, לא פחות, סגנון הנחיה אפקטיבי – גורמים לשינוי בעמדות-המורים ביחס לתפיסת תפקידם כאחראים לקידומם של תלמידים לקויי-למידה. מן המחקר עולה, שפיתוח הידע המקצועי – מביא גם לשינויים ברמה האישית אצל מורות, שהן אימהות לילדים לקויי-למידה.
קישור למאמר המלא ..

    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    מעניין מאד!
    אשמח לקבל את המאמר לצורך כתיבת עבודה בתחום של שילוב ואת שאלון העמדות! תודה!
    Zipiddy@hotmail.com

    פורסמה ב 05/12/2021 ע״י בתיה צוק

    שלום לכם.אני יועצת חינוכית בכדורי – בית ספר מקיף בגליל התחתון. אני מעוניינת שהמורים בכדורי ישתלמו וירכשו כלים על מנת להתמודד על תלמידים עם קשיי קשב והתנהגות ותלמידים בהדרה. האם יש לכם תכנית השתלמות מעין זו?תודה מראשרוניתטלפון נייד – 0523616337

    פורסמה ב 22/09/2010 ע״י רונית סינדר

    לצורך כתיבת עבודה, אשמח לקבל את המאמר המלא

    פורסמה ב 10/02/2014 ע״י יעל רונד

    מעונינת במאמר המלא וביביליוגרפיה לצורך כתיבת עבודה

    פורסמה ב 23/07/2015 ע״י רות כהן
    מה דעתך?
yyya