שימוש בויקי ליצירת פורטפוליו אלקטרוני שיתופי: יישום בקורס פילוסופיה של החינוך

מקור: יום עיון בנושא WIKI ביולי 2006, מיט"ל.

 

ראו מצגת מצורפת מימין

 

המסגרת:

 קורס חובה לסטודנטים לתואר ראשון בחינוך מדעי וטכנולוגי, הטכניון (קורס פילוסופיה של החינוך).

 מטרה ראשית: לעזור ללומדים לפתח ולעצב את התפיסה חינוכית שלהם לגבי סוגיות כגון:

  • מהן מטרות בית הספר?
  • אלו תכנים יש ללמד בבית הספר?
  • עד כמה יש לערב תלמידים בבחירת התכנים?
  • מהו תפקיד המורה?

 הקשר חברתי: אוכלוסיה הטרוגנית

 פורמט הקורס: מפגשים פא"פ + פעילויות מתוקשבות באתר מלווה קורס

  25-35 סטודנטים בסמסטר.

השיטה:

  • עבודה בקבוצות (3-4 סטודנטים בקבוצה)
  • כל קבוצה בוחרת בית ספר מתוך רשימה
  • לימוד התפיסות החינוכיות מתוך אתרי בית הספר / עלונים (הצהרות)
  • שאילת שאלות חקר לגבי דרכי יישום של התפיסות החינוכיות
  • יום ביקור בבית הספר: איסוף ממצאים (תצפיות בכתה, ראיונות עם תלמידים, מורים ומנהלים)
  • ניתוח הסקת מסקנות ופרסום סיכום קבוצתי באתר
  • השוואה בין בתי ספר (עבודה אישית)

 עבודה קבוצתית: הערך המוסף של הויקי

פורטפוליו אלקטרוני שיתופי:

  • אוסף דפי ויקי לכל קבוצה
  • דף לכל שלב חקר
  • בכל דף מתוקשב: הנחיות, אזור עבודה, אזור משוב, מנחות

הבנייה: הנחיות ייעודיות לכל שלב בדף הויקי המתאים

עריכה משותפת בדפים הקבוצתיים

  •   דפי הויקי פתוחים לכולם
  •   קל להבחין בתרומת הבודד לתוצר הקבוצתי
  • כל פרט נשמר וניתן לשחזור

  הוויקי מספק מידע אודות תרומות הפרטים בקבוצה - מי פעיל? מהי איכות התרומה?

 מאפשר עריכה נוחה אחד של השני ליצירת תוצר אחיד - קוהרנטיות

 סיכום ומסקנות

  • השימוש בויקי ויצירת הפורטפוליו האלקטרוני השיתופי גרמה ל:
  • שיפור איכות התוצר (בהירות המטרות, איכות השאלות, ארגון ואיכות הצגת הממצאים והמסקנות)
  • שקיפות על השיתופיות:
  • מבליט תורמים ו"טרמפיסטים"
  • עשוי לעודד "טרמפיסטים" להפוך לתורמים

 קישורים לויקי  

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?