שימוש בבלוגים ובמדיה החדשה בפרקטיקה האקדמית: תפקידים פוטנציאליים במחקר, בהוראה ובלמידה
Powell, D. A., Jacob, C. J., & Chapman, B. J. (2012). Using blogs and new media in academic practice: Potential roles in research, teaching, learning, and extension. Innovative Higher Education, 37(4), 271-282.
שימוש במאמר הכולל הפניות שפורסם בכתב עת הכולל הערכת עמיתים (peer-reviewed) הוא האמצעי המכובד ביותר של תרומה לגוף הידע.
אולם, המחברים טוענים שפרסום מידע המבוסס על הוכחות דרך המדיה החדשה – בייחוד דרך בלוגים – גם יכול להיות צורה תקפה של למידה אקדמית.
בלוגים מאפשרים שיתוף מהיר של שיטות מחקר, תוצאות, ומסקנות באופן פתוח ושקוף.
עם הפניות מתאימות, בלוגים ואמצעי מדיה חדשה אחרים יכולים למקם המחקר האקדמי בספירה הציבורית ולספק מידע מהימן ומהיר בתגובה לנושאים המתעוררים.
הם יכולים גם לתמוך במטרות מסורתיות אחרות של מוסדות להשכלה גבוהה, המשרתים ככלים עבור הוראה, למידה ומתן שירותי סיוע לקבוצות אוכלוסיה (outreach ).