שימוש באירועים מתמטיים לגיוון ההוראה והשבחתה

מקור: הכנס ה-11 של הארגון לקידום החינוך המתמטי בישראל, 2004.

אירוע מתמטי מאופיין בכך שבמרכזו עומדת סוגיה אקטואלית בתחום החינוך המתמטי המציבה, על פי רוב, בעיה, דילמה, עימות, קיטוב או מתח כלשהו. בכל אירוע תלמיד שואל שאלה או אומר אמירה ועל המורה להגיב לדברי התלמיד.

אירועים מתמטיים המשולבים במהלך ההוראה בכיתה תורמים הן לגיוון ההוראה והן להשבחתה. ניתן לשלב אירועים מתמטיים כפתיחה לנושא מסוים כדי לבדוק את הידע של התלמידים. ניתן לשלב אירועים מתמטיים במהלך נושא לימודי כדי למנועי תפיסות מוטעות וכדי לשרש תפיסות כאלה. ניתן לשלב אירועים מתמטיים בסיום נושא כדי לבדוק כיצד התלמידים מבינים פן מסוים בנושא לאחר הלימוד. ניתן גם לשלב אירועים מתמטיים לנושא הנלמד בכיתה כדי לחזור על חומר שלמדו קודם וכדי לעורר דיון מתמטי.


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    לא הצלחתי לקרוא או להדפיס את תוכן ההרצאה. הקובץ נפתח בשפת מחשב וכל נסיון לקבל אותו בעברית נכשל. אנחנו, במרכזיית החינוך המיוחד מעוניינים בחומר מן הכינוס הנ"ל שעליו קראנו בבטאון מופ"ת ונשמח אם תוכלי לעזור לנו בכך. תודה !

    פורסמה ב 24/11/2004 ע״י אלינור

    כדי שהקובץ בקישור המופיע יפתח יש צורך להתקין תוכנת Acrobar Reader, הניתנת להורדה בחינם מכאן:http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.htmlבכל מקרה יש להמתין מספר שניות עד לפתיחת הקובץ.

    פורסמה ב 07/12/2004 ע״י פורטל מס"ע
    מה דעתך?
yyya