שימור הסדר הטבעי של הלמידה: פדגוגיה מבוססת-מוח והערך של משימות לוח דיונים מקוון
מאת: W. Scott Clifton
מילות מפתח:
חקר המוח
לוח תצוגה ממוחשב בכיתה
למידה
משימה מתוקשבת
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
קבוצת דיון
שיטות הוראה
Clifton, W. Scott. "Preserving the Natural Order of Learning: Brain-Based Pedagogy and the Value of Online Discussion Board Assignments", Teaching Philosophy. Mar2015, Vol. 38 Issue 1, p1-19.
משום שלמידה היא תהליך ביולוגי, על הגישות הפדגוגיות להתאים לדרכים שבהן המוח לומד. אחד מהממצאים של מחקר פדגוגי מבוסס-מוח הוא שההקשר (context) חשוב ללמידה.
באופן ספציפי יותר, יש לשמר את סדר הלמידה: יש להציג את התוכן בהקשר קונקרטי, ובעקבותיו לנסות ולבודד יסודות אבסטרקטיים שנמצאו במקרה.
קיימות אסטרטגיות טובות ורעות יותר כדי לשמר סדר זה. במאמר זה, המחבר דן בספרות המחקר ומספק את מה שהוא מוצא כדרך מוצלחת ביותר לשמר את הסדר הטבעי של הלמידה: משימות לוח דיונים מקוון.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya