שילוב בלוג למידה במערך לימודים אקדמיים בישראל", ממצאי מחקר מעקב – שלב א'
מאת: גילה קורץ , יפה בן עמי
מילות מפתח:
בלוגים בחינוך
כתיבה
כתיבה בסביבה מתוקשבת
לימודי תואר שני
למידה משמעותית
סביבות למידה מתוקשבות
סביבת הוראה-למידה
סטודנטים
שילוב אינטרנט בהוראה
ד"ר יפה בן עמי, ד"ר גילה קורץ. "שילוב בלוג למידה במערך לימודים אקדמאיים בישראל", ממצאי מחקר מעקב – שלב א', כנס מיט"ל, אוקטובר 2009, מכללת שנקר, רמת גן.
המצגת מתארת את ממצאי המחקר המלווה של פרויקט שילוב בלוגי למידה של סטודנטים במרכז ללימודים אקדמאיים באור יהודה. מטרת המחקר: א. לבחון כיצד שילוב בלוג למידה במערך לימודים אקדמי תומך בתהליך הלמידה של הסטודנט, מאפשר לו למידה משמעותית והבנה טובה יותר של תכני הלימוד. ב. לבחון, באיזה מידה, מהווה הבלוג אמצעי להערכת תהליך הלמידה, ומשמש כרטיס ביקור מקצועי לצורך ההתפתחות המקצועית של הלומדים. ממצאים מראיונות ושאלונים של הסטודנטים שניהלו בלוג למידה מלמדים כי עמדות הסטודנטים חיוביות ביותר. הבלוגים מהווים מבחינתם במה לביטוי אישי והגברת המוטיבציה. תהליך הכתיבה נתפס על ידם כתהליך התפתחותי מקדם. מסקנות שלב א' של המחקר: הכתיבה בבלוג מסייעת לתהליך הלמידה, ליצירת אינטגרציה של הנושאים הנלמדים מקורסים שונים, בקישור של הידע הנלמד לתפיסות עולם, להפקת תובנות אישיות ולהשמעת קולם האישי-ביקורתי. להערכת החוקרות, בלוג הלמידה תרם רבות להעצמת הסטודנטים ולהגברת הביטחון האישי-מקצועי בתכנון, הפעלה ובניהול סביבה טכנולוגית מורכבת ומתקדמת.
ראה גם :
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya