שבועון האקנומיסט על חשיבות של החינוך לגיל הרך וההישג של ישראל

מאת : פרופסור גד יאיר , האוניברסיטה העברית

מצורפת כתבה מהאקונומיסט מפברואר 2013, המציגה את החשיבות של החינוך לגיל הרך. הכתבה מציגה כי האפקט החינוכי בישראל היה הגבוה ביותר מבין המדינות של ה-OECD וזאת עוד לפני הרחבת השירותים בעקבות מחאת הקיץ והרחבת השירותים לגיל שלוש. המחקר בשנים האחרונות מצביע על חשיבות התפתחות המוח בשנים המוקדמות. הרכשת מיומנויות בסיסיות בגיל הרך אינה פוטרת ממשלה מן הצורך להמשיך להשקיע בחינוך אוכלוסייה גם בשנים הבאות – כי ידוע לכולם כי כשלומדים יודעים וכשלא אז לא – וזה שתכניות הגיל הרך שלנו מצליחות מאוד לא אומר שחיסנו את המערכת מפני מאותגרות אינטלקטואלית בהמשך. אבל, לו לא עשינו את מה שאנחנו עושים בגיל הרך, השוקת הייתה שבורה כבר בקדמת הילדות והתינוק היה עף עם המים...השיפור העצום בישראל מצביע עד כמה הפערים החינוכיים עמוקים (כי יש שיפור), וכמה חשוב לצמצמם למינימום עד לגיל ביה"ס. שוויון הזדמנויות מתחיל בגיל הרך.
אז לכל העוסקים במחקר ובעשייה בגיל הרך – כבוד לשבט!

המאמר בעיתון אקונומיסט מצורפת כקובץ PDF בטור המידע מצד שמאל ( "חומרים נוספים" )


קישור לאתר האינטרנט של המכון לחקר הטיפוח בחינוך, האוניברסיטה העברית

מערכת פורטל מס"ע מבקשת להודות לפרופסור גד יאיר על המידע והתובנות

יאיר גד הוא פרופסור לסוציולוגיה וחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. בעבר שימש המנהל האקדמי של תכניות המוסמך בבית הספר לתלמידי חו"ל, וכיום הוא מכהן כראש המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ועומד בראש הקתדרה למחקר חינוכי ע"ש לואי ואן וולנס.

 מחקריו עוסקים בתחום של מוטיבציה ואי-שוויון חינוכי, וכן בתֵאוריה הסוציולוגית בהקשרים תרבותיים. בשנים האחרונות התרחבו מחקריו לתחום של חוויות מפתח חינוכיות והשפעותיהן ארוכות-הטווח על בוגרים.
בעל תואר שלישי בסוציולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, 1994.

גד יאיר – האמנם החינוך נכשל? על אהבת הארץ, מחויבות ומגויסות של ישראלים למדינתם

 
ראיון מרתק שערך ד"ר יורם הרפז עם פרופסור יאיר גד

Prof. Gad Yair
The Louis and Ann Wolens Chair in Educational Research
Director, NCJW Research Institute for Innovation in Education
Department of Sociology and Anthropology
The Hebrew University of Jerusalem
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya