רשת חברתית לחדר המורים בביה"ס
מילות מפתח:
בתי ספר
בתי ספר מקיפים
בתי ספר תיכוניים
מורים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
רשתות חברתיות
ביה"ס עמל עמק חרוד הקים לאחרונה (2008 ) רשת חברתית ידידותית וגמישה על תשתית של NINg. מדובר בפלטפורמה פתוחה, שתורגמה לעברית בידי סוזן צעירי, שגם דאגה להתאמות הדרושות לצרכים הייחודיים של בית הספר.
מנהלת ביה"ס, אילנה לוסטיג, הבינה הבינה שהקשרים שיכולים להיווצרבתוך רשת חברתית מקוונת עשויים לקדם את התרבות הבית ספרית והעבודה השיתופית של מוריבית הספר. יהיה מעניין מאוד לעקוב אחרי הניסיון הזה ולראות איך הרשת תתרום לתרבות הבית ספרית, לקשרים החברתיים בין אנשי הצוות ולעבודה השיתופית שלהם.
באמצעות הרשת החברתית המתוקשבת , יכולים המורים:
* לנהל דף אישי המכיל מידע מקצועי ואישי, רשימות חברים ורשימת קבוצות עניין, לנהל ולערוך את התכנים שהוסיפו
* לקרוא ולהגיב למאמרוני בלוג ולדיונים בפורום
* לקבוע מי רשאי לקרוא ולהגיב לתכנים שלהם ואלו עדכונים יישלחו אליהם במייל
* לנצל כלים שיתופיים המאפשרים עבודה מרחוק (סינכרונית וא-סינכרונית) עם אחרים, דרך האינטרנט
* לעיין בלוח השנה באמצעותו אפשר לפרסם, לשלוח הזמנות ולהתעדכן לגבי ארועים שונים, השתלמויות, ישיבות
* לאחסן ולשתף משאבים כגון מערכי שיעור, יחידות לימוד, דפי עבודה
* לצפות בסרטוני וידאו ותמונות וכן להעלות לאתר סרטוני וידאו ותמונות משלהם
* לשתף בקובצי מוזיקה ולהאזין לה
* לשלוח ולקבל הודעות פרטיות בתיבת דואר פנימי וכן באמצעות צ'אט פתוח
*לתת ולבקש עזרה, עצה ומשוב בפורומים, בבלוגים ובקבוצות העניין השונות
* להתעדכן בנעשה ברשת באמצעות קורא RSS
* לנהל דף אישי המכיל מידע מקצועי ואישי, רשימות חברים ורשימת קבוצות עניין, לנהל ולערוך את התכנים שהוסיפו
* לקרוא ולהגיב למאמרוני בלוג ולדיונים בפורום
* לקבוע מי רשאי לקרוא ולהגיב לתכנים שלהם ואלו עדכונים יישלחו אליהם במייל
* לנצל כלים שיתופיים המאפשרים עבודה מרחוק (סינכרונית וא-סינכרונית) עם אחרים, דרך האינטרנט
* לעיין בלוח השנה באמצעותו אפשר לפרסם, לשלוח הזמנות ולהתעדכן לגבי ארועים שונים, השתלמויות, ישיבות
* לאחסן ולשתף משאבים כגון מערכי שיעור, יחידות לימוד, דפי עבודה
* לצפות בסרטוני וידאו ותמונות וכן להעלות לאתר סרטוני וידאו ותמונות משלהם
* לשתף בקובצי מוזיקה ולהאזין לה
* לשלוח ולקבל הודעות פרטיות בתיבת דואר פנימי וכן באמצעות צ'אט פתוח
*לתת ולבקש עזרה, עצה ומשוב בפורומים, בבלוגים ובקבוצות העניין השונות
* להתעדכן בנעשה ברשת באמצעות קורא RSS
ראה גם : פריטי מידע נוספים על רשתות חברתיות בחינוך
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya