רנסנס ההוראה הפרונטאלית בנוכחות לוח אינטראקטיבי, וגם בלעדיו

 
 
עם ההצטיידות ההולכת וגוברת כיום (2010) בלו"א (לוח אינטראקטיבי/לוח חכם) ו"בכתה חכמה", גובר הצורך בדיון מפורט באופני השימוש היעילים וההולמים בו. "הכתה החכמה", והלו"א בפרט, מממשים סביבת למידה חדשה ועדכנית אשר מעצבת ומשנה את פני ההוראה. ההתנגדות לשימוש בהוראה פרונטאלית, בנימוק שהיא הוראה אנכרוניסטית שעבר זמנה, היא הנחה שגויה, שכן אם מנצלים את יתרונותיה הרבים, לצד חלופות בדרכי הוראה נוספות, ניתן למלא מגוון גדול של צרכי לומדים ולמידה. הסוגיה הפדגוגית היא איפה, איננה חיפוש חלופות להוראה הפרונטאלית, אלא יצירת דרכים יעילות לשימוש בה על מנת להתאימה לרוח הלמידה בסביבת למידה עדכנית. מדובר ברנסנס של הוראה הפרונטאלית, ההופכת, על פי הצעת מחברי המאמר, את ההוראה הפרונטאלית המסורתית ל"הוראה פרונטלית ממזגת". מאפייניה העיקריים של ההוראה הפרונטאלית האחרת בכיתה, הם מיזוג אינטראקטיביות רב ממדית בהוראה אישית ושיתופית. הוראה מסוג זה מזמנת אופני למידה עדכניים המקדמים חשיבה, ומצריכים מהמורה ומהתלמידים לנהל דיאלוג תוך כדי אינטראקציה בין התלמידים לחומר הנלמד, בין התלמידים בינם לבין עצמם ובין התלמידים והמורה. המפתח להצלחה הוא דרכו של המורה כמנהיג, המנווט את ההוראה ומנהל את הכיתה ואת השיעור בדרך מושכלת ומיטבית. 
המאמר מציג עקרונות שיעור עדכני מבוסס הוראה פרונטאלית ממזגת, המיישמת למעשה את עקרונות ההוראה המיטבית, המשלבת פדגוגיה עדכנית עם טכנולוגיה כמהות פדגוגית חדשנית, שנותנת מענה אוטנטי והולם לצרכי הלומד במאה ה- 21. כמו כן מציע המאמר דרכים ליישום הוראה פרונטאלית ממזגת באמצעות מרכיבי השיעור: מסגרת השיעור, אינטראקציה, חשיבה, שילוב הטכנולוגיה בקידום הלמידה ובניהול שיעור. בנוסף, מתוארים גם הכלים שעומדים לרשות המורה המשתמש בלו"א, המאפשרים יישום בפועל של עקרונות הוראה אלה.

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    אני עורכת כעת מחקר,בנושא לוח אינטראקטיבי והשפעתו על המורים,ואני מאד רוצה לקבל את המאמר המלא,אודה לכם מאד(אין אפשרות לפתוח אותו מתוך אתר זה)

    פורסמה ב 13/07/2011 ע״י אביגיל אטינגר

    שלום אביגילהאתר שלי עבר דירה. חבל שלא ניתן לעדכן גם כאן.הכתובת הישירה של המאמר ארוכה מאד ולא "מילה חמה" כאן, אז ראי אתר avrumrotem.com מדור "הוראה למידה מקוונת". מאמר: "רנסנס ההוראה הפרונטאלית בנוכחות לוח אינטראקטיבי, וגם בלעדיו".בהצלחה.

    פורסמה ב 13/07/2011 ע״י אברום רותם
    מה דעתך?
yyya