קידום יחסי בית ספר-בית דרך תמיכה בהורה

Bergnehr, Disa. "Advancing home–school relations through parent support?", Ethnography & Education, Jun2015, Vol. 10 Issue 2, p170-184.

המחקר הנוכחי בוחן יוזמה מקומית לפתח שירותי תמיכה בהורים דרך מערכת בית הספר. במוקד המחקר נמצאים השיח לגבי הקשרים בין בית הספר לבין הבית והתמיכה בהורה והפעולה ההדדית בין השיח לבין התרחשויות פרקטיות.

הנתונים נאספו באמצעות מסמכים רשמיים, ראיונות והערות מפגישות עירוניות ומשיחות בלתי פורמליות, שהושגו מהרשות המקומית במהלך השנים 2009 עד 2013. התוצאות מראות שמערכת החינוך מוצבת כשחקן חשוב עבור הניהול והארגון של התמיכה בהורה.

המחקר מסביר שהתמיכה בהורה, כאשר היא מקושרת לחינוך חובה, מומשגת בצורה טובה יותר כאפשרות וכחלק מהצורות ומהמאפיינים של יחסי בית ספר-בית. יתר על כן, הוא מבהיר שהמונח בית הספר משמש שוב ושוב כמלה נרדפת למורים. יש לכך השלכות הן לגבי יחסי בית הספר-בית והן לגבי התמיכה בהורה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

לכלול את כל המשפחות בחינוך: מאמצים מחוזיים לקדם מעורבות הורים בחינוך באונטריו שבקנדה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya