קוראי ספרים אלקטרוניים נמצאו כמועילים לבעלי דיסלקציה

מאת: Nick Tate

Tate, Nick. "E-Readers Found to Benefit Some Dyslexics." Newsmax 23 Sept. 2013. General OneFile. Web. 15 Oct. 2013.

מחקר חדש מראה כי אנשים דיסלקטיים המשתמשים בקוראי ספרים אלקטרוניים, כדוגמת Nook וקינדל (Kindle) יכולים לקרוא בקלות ובמהירות רבות יותר , ויש להם הבנה טובה יותר של החומר.

במחקר שפורסם בכתב העת Public Library of Science, מדענים מצאו שאחד מכל שלושה אנשים הסובלים מדיסלקציה הצליחו טוב יותר עם קוראי הספרים האלקטרוניים מאשר עם הספרים הקונבנציונליים.

החוקרים אמרו כי דיסלקטיים סובלים לעתים קרובות ממה שידוע כלקות בעיבוד מידע ויזואלי-חוסר יכולת להתרכז באותיות מסוימות או במלים בתוך שורות הטקסט.

חלק חווים "עומס ויזואלי" – חוסר יכולת לזהות אותיות כאשר הן מפוזרות בתוך המילה. אבל באמצעות קריאת שורות קצרות בקורא הספרים האלקטרוני, מצאו Schneps ועמיתיו כי הדיסלקטיים מסוגלים לפתור בעיות אלה.

לצורך המחקר, בחנו החוקרים את הבנת הנקרא ואת מהירות הקריאה בקרב 103 תלמידי תיכון דיסלקטיים בבוסטון, שהשתמשו הן בנייר והן במכשירי קטנים של קוראי ספרים אלקטרוניים, הכוללים שורות טקסט באורך שתיים-שלוש מלים.

המחקר מצא כי השימוש בקורא הספרים האלקטרוני שיפר באופן ניכר הן את ההבנה והן את המהירות של רבים מהתלמידים, כאשר תלמידים שסבלו מלקות בעיבוד מידע ויזואלי הפיקו את התועלת הרבה ביותר מהמכשירים.

קישור למאמר באנגלית

ראה גם:

שימוש בשיטות טכנולוגיות אלטרנטיביות לקריאה ולכתיבה על-ידי תלמידים דיסלקטים


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    חשוב להכניס כלים מסייעים לקריאה בקרב תלמידים בעלי לקויות למידה בכלל ודיסלקציה בפרט, אך אין לזנוח את הקריאה הקונבנציונלית. המחשב והספרים האלקטרוניים הם מסייעים בנסיון לעקוף את הלקות או לשפר אותה, אך המטרה הסופית בעיני צריכה להיות שיפור ההתמודדות עם הספרים הישנים, להם אין תחליף, אמנם בתקופתנו, ניתן למצוא הכל במחשב, וטוב להכניסו ככלי עזר וכלי למידה לשם ההתמודדות וההעברה לקריאה הקונבנציונלית.

    פורסמה ב 30/03/2015 ע״י הדס פיירוביץ
    מה דעתך?
yyya