פרקטיקת הקריאה של סטודנטים אמריקניים וצ'יליאנים בקולג': פרספקטיבה בין-תרבותית

מאת: Suhua Huang

Huang, Suhua; Orellana, Pelusa; Capps, Matthew. "U.S. and Chilean College Students' Reading Practices: A Cross-Cultural Perspective", Reading Research Quarterly, Oct-Dec2016, Vol. 51 Issue 4, p455-471.

המטרה של מחקר זה הייתה לבחון את ההבדלים בין כמות הזמן שסטודנטים אמריקניים וצ'יליאנים מקדישים לקריאה אקדמית שגרתית, קריאה מחוץ לתכנית הלימודים וקריאה בפייסבוק, ולדווח גם על סוגי החומרים שהם מעדיפים לקרוא.

המחקר סקר 1,265 סטודנטים מארה"ב ו-2,076 סטודנטים מצ'ילה על-פני כל תחומי הלימוד. הניתוח התיאורי מלמד שסטודנטים אמריקניים הקדישו 4.94 שעות שבועיות לקריאה אקדמית, 4.17 שעות שבועיות לקריאה מחוץ לתכנית הלימודים ו-16.40 שעות שבועיות לקריאה בפייסבוק. עבור הסטודנטים הצ'יליאנים, הנתונים היו 13.17 שעות, 3.07 שעות ו-14 שעות בהתאמה.

התוצאות מלמדות שהן עבור המשתתפים האמריקניים הן הצ'יליאנים, חומרי הקריאה המקוונים היו סוג חומר הקריאה הפופולארי ביותר ואחריו מגזינים/עיתונים, רומנים גרפיים/ספרי קומיקס, רבי מכר וספרים אקדמיים בדפוס שאינם שייכים לתחום הלימודים העיקרי של הסטודנטים.

בשל ההשפעה של האינטרנט על משאבי הקריאה, דפוסי הקריאה של הסטודנטים כיום שונים מהאופן שהיו בעבר. פרקטיקות הקריאה של סטודנטים בקולג' עברו למחוזות שונים עם הופעתה של טכנולוגיית האינטרנט, והמודאליות נדדה לקריאה מקוונת. בפרט, אתרי מדיה חברתית (כגון פייסבוק) מספקים נגישות חברתית להקשרים אקדמיים המכוננת את התנסויות הלמידה של הסטודנטים ומעצבת את זהויותיהם.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מיומנות הקריאה של מתבגרים ומעורבות באוריינות דיגיטלית ומסורתית כמנבאים של הבנת הנקרא

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya