פרספקטיבות לגבי הוראה ורגולציה של למידה: השוואה בין מרצים באוניברסיטה לבין מורים בתיכון
Oolbekkink-Marchand, H.W.; Van Driel, J.H.; Verloop, N. "Perspectives on teaching and regulation of learning: a comparison of secondary and university teachers", Teaching in Higher Education, Oct2014, Vol. 19 Issue 7, p799-811.
למרכיבים רבים יש תפקיד במעבר המוצלח של תלמידים מבית ספר התיכון לאוניברסיטה: אחד מהם הוא המורה (באוניברסיטה).
במחקר זה נבחנו הדמיון וההבדלים בפרספקטיבות לגבי הוראה ולמידה בין מורים בתיכון לבין מורים באוניברסיטה. בסקר השתתפו 675 מורים.
ניתן להבחין בין שלוש פרספקטיבות לגבי הוראה ולמידה:
(1) אוריינטציה של פיתוח עם רגולציה משותפת,
(2) אוריינטציה של ידע עם רגולציה חזקה,
(3) אוריינטציה של דעה עם רגולציה מופחתת.
מורים בתיכון נתנו ציון גבוה יותר לפרספקטיבה הראשונה, לעומת מורים באוניברסיטה שנתנו ציון גבוה יותר לפרספקטיבה השלישית.
לממצאים אלה יש השלכות לגבי המעבר של תלמידים מהחינוך הקדם-אוניברסיטאי לחינוך האוניברסיטאי ובמיוחד עבור התפקידים של המורים.