פיתוח מערכת אקולוגית וירטואלית של פרפרים המבוססת על מציאות רבודה וטכנולוגיות למידה ניידת

Tarng, Wernhuar; Ou, Kuo-liang; Yu, Chuan-sheng; Liou, Fong-lu; Liou, Hsin-hun. "Development of a virtual butterfly ecological system based on augmented reality and mobile learning technologies", Virtual Reality 19.3-4 (Nov 2015): 253-266.

במחקר זה, נעשה שימוש במציאות רבודה ובטכנולוגיות למידה ניידת כדי לפתח מערכת אקולוגית וירטואלית של פרפרים על ידי שילוב של צמחים פונדקאים בקמפוס בית הספר ופעילויות גידול וירטואליות.

תלמידים יכולים להשתמש בטלפונים חכמים או במחשבי לוח (טאבלטים) כדי לגדל פרפרים וירטואליים בצמחים פונדקאים ולצפות במעגלי החיים שלהם בשלבי גדילה שונים.

תוך שימוש במרחב הזמין בקמפוס, ניתן גם ליצור גינת פרפרים וירטואלית כחממה שבה התלמידים יכולים לצפות במינים שונים של פרפרים תוך שימוש בטלסקופ מעקב ולתפוס פרפר כדי להשיג עליו מידע באמצעות מסך מגע.

המערכת האקולוגית הווירטואלית של הפרפרים יכולה להגביר את ההנעה ללמידה ואת העניין של התלמידים דרך גידול וירטואלי ופעילויות תצפית, כך שהיא כלי עזר מתאים עבור חינוך מדעי.

כדי לחקור את אפקטיביות הלמידה של התלמידים ואת עמדותיהם לאחר השימוש במערכת נערך מחקר הוראה. התוצאות מראות שהשימוש במערכת האקולוגית הווירטואלית של הפרפרים יכולה לשפר את הלמידה שלהם באופן אפקטיבי.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מציאות רבודה (Augmented reality) בחינוך: מטא-סקירה וניתוח מדיה צולבת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya