פיתוח חשיבה בחינוך: התפיסה של 'חשיבה ביחד'
מאת: Keith Topping
מילות מפתח:
חשיבה
מודלים
פיתוח החשיבה
שיקולי דעת פדגוגיים
שיתוף פעולה
תלמידים
תפיסות לגבי תלמידים
תפקודי חשיבה גבוהים
מקור
Developingthinking skills
Literacy Today no.28
המאמר מתאר את יישום התפיסה של טיפוח חשיבה בקורסים ובכיתות ביה"ס תוך התמקדות על תפיסה פדגוגית של 'חשיבה ביחד' או חשיבה בצוותים קטנים (Paired thinking) המתאימה למרבית התלמידים ולא רק לתלמידים מצטיינים. צוות הלומדים שמרכיבים לצורך ה'חשיבה ביחד' יכול להיות שני תלמידים כאשר האחד חונך את השני, מבוגר החונך תלמיד והורה החונך את הילד. ב'חשיבה ביחד' יש מרכיב ברור של מעורבות פעילה הן של החונך והן של הנחנך. שני חברי הצוות פעילים באותה מידה. מדובר על פעילות גמישה יותר המתאימה ליישום של חשיבה גבוהה (high-order thinking ) במסגרת הכיתה, בבית או בקורס מתוקשב. כותב המאמר שהוא מנהל המרכז לקידום 'למידה ביחד' באוניברסיטת דנדי, מסביר כיצד לפתח 'חשיבה ביחד' וכיצד להעריכה.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya