פינלנד: הניסיונות של גישה מבוססת מחקר להכשרת מורים: הצעות למדיניות עתידית
Auli Toom, Heikki Kyn?slahti, Leena Krokfors, Riitta Jyrh?m?, et al. " Experiences of a Research-based Approach to Teacher Education: suggestions for future policies", European Journal of Education. Jun 2010. Vol. 45, Iss. 2; pg. 331.
במאמר זה, המחברים דנים בדרך אחת לארגן וליישם את ההכשרה האקדמית של המורים; דהיינו, ב"גישה מבוססת מחקר" שבה נקטו בפינלנד במשך 30 השנים האחרונות.
המחברים מפרטים את המסגרת התיאורטית להכשרת מורים המבוססת על מחקר ומציגים הוכחה אמפירית לדרכים ליישום תכניות להכשרת מורים, ניסיונות והערכות.
בהתבסס על הוכחה זו, המחברים מתייחסים למצב הנוכחי של הכשרת מורים ומציעים קווים מנחים לעתיד.
"הכשרת מורים מבוססת מחקר" הקיימת בפינלנד עברה כבר דרך ארוכה דיה כדי שניתן יהיה לבחון את תוצאותיה ואת האפקטיביות שלה בהכשרת המורים כיום. יחד עם ממצאי המחקר הנוכחי נטען כי הביצוע הגבוה של התלמידים הפינים במבחנים הבינלאומיים מציעים שהכשרת המורים בפינלנד נמצאת בכיוון הנכון. המחברים ממליצים שהמחלקות להכשרת מורים צריכות להיות באוניברסיטאות ושהמורים צריכים ללמוד לתואר שני. צעדים כאלה יבטיחו שתאומץ רמה קונספטואלית גבוהה יותר ושהמחקר יהיה חלק מהכשרת המורים.
ראה גם :
מערכת הכשרת המורים בפינלנד
Research-based Teacher Education in Finland
Exploring the essential characteristics of research-based teacher education from the viewpoint of teacher educators