פורטל רשת המורים של "קו לחינוך" – הערכה ראשונית

בימים אלו נחשפו אלפי מורים בישראל ליוזמה ברוכה הראויה לשבח והיא פורטל רשת המורים שהוקמה ביוזמת צוות קו לחינוך. פורטל רשת מורים הוא רשת חינוכית קהילתית, שנועדה להפגיש בין המורים במערכת החינוך לבין התכנים שהם יוצרים (מערכי שיעור, הפעלות לתלמידים, פרויקטים, תכנים אקסטרה קוריקולריים ועוד). "רשת מורים הוא קהילת חינוך אינטרנטית, שפותחה על ידי קו לחינוך במשך למעלה משנה, ובהקמתה הושקעו אלפי שעות אדם. הקהילה האינטרנטית מורכבת משני כלים המשולבים זה בזה. מצד אחד זוהי רשת חברתית, שבה עתידים להיות חברים כל המורים ועובדי ההוראה בישראל. כבר עתה חברים בה למעלה מ-25 אלף אנשי חינוך והוראה. מצד שני, אמור פורטל רשת מורים להכיל את כל חומרי הלמידה, התכנים והמידע הרלבנטיים למערכת החינוך, שנמצאים עתה ברשת האינטרנט".
מבדיקה שערכנו בפורטל מס"ע של מכון מופ"ת נמצא כי הפורטל  החדש של "קו לחינוך" קל מאד להפעלה והרישום בו אינטואיטיבי וניכרים המאמצים של יוזמי הפרויקט לשכלל את המערכת הממוחשבת כל הזמן. הרעיון של מאגר מידע חינוכי המבוסס על קהילה שיתופית  ברמה ארצית הוא יוזמה ברוכה  של סיגל בן-ארצי וצוותה השוקדים על כך כבר מעל שנה.  יוזמה ברוכה זו של סיגל בן-ארצי וצוותה זו הקדימה בפועל  גורמים ממלכתיים במימוש מערכת מידע מעשית ושיתופית לטובת המורים בשטח. 
נקווה שבגרסה הבאה של המערכת הממוחשבת יתווספו כמה עזרי חיפוש נחוצים כגון מילות מפתח ( או רשימת  תגיות  או ענן תגיות ) ומנוע חיפוש חופשי. גם בסיס הנתונים של האתר אינו יציב עדיין.  עם זאת , המעלות של המאגר עולות לאין ערוך על חסרונות טכניים אלו שבוודאי ישופרו במרוצת השנה.  במיוחד אנו מבקשים לציין את החלוקה הברורה של הפורטל לתחומי דעת ( תנ"ך, היסטוריה , לשון , אנגלית וכל המקצועות האחרים )  והחלוקה הברורה עפ"י שכבות גיל/כיתות לימוד . מנגנון מועיל אחר שפועל בהצלחה בפורטל הוא מנגנון המודיע בכל שכבת מידע ( תת-מאגר) אילו מערכי שיעור ותכנים נוספו לאחרונה בנושא .  מבדיקה שערכנו נראה כי המורים המצטרפים למאגרי הפורטל מגלים נכונות רבה להוסיף תכנים ומערכי הוראה ולמידה ונכונות זו בוודאי תעשיר מאד את ציבור המורים בשנים הקרובות.
 
למידע נוסף כפי שהופיע בפורטל רשת המורים :
 
" פורטל רשת מורים הוא רשת חינוכית קהילתית, שנועדה להפגיש בין המורים במערכת החינוך לבין התכנים שהם יוצרים (מערכי שיעור, הפעלות לתלמידים, פרויקטים, תכנים אקסטרה קוריקולריים ועוד).
רשת מורים הוא קהילת חינוך אינטרנטית, שפותחה על ידי קו לחינוך במשך למעלה משנה, ובהקמתה הושקעו אלפי שעות אדם. הקהילה האינטרנטית מורכבת משני כלים המשולבים זה בזה. מצד אחד זוהי רשת חברתית, שבה עתידים להיות חברים כל המורים ועובדי ההוראה בישראל. כבר עתה חברים בה למעלה מ-25 אלף אנשי חינוך והוראה. מצד שני, אמור פורטל רשת מורים להכיל את כל חומרי הלמידה, התכנים והמידע הרלבנטיים למערכת החינוך, שנמצאים עתה ברשת האינטרנט. המידע העצום, יחד עם הפן האנושי, יוצרים יחדיו קהילת חינוך דינאמית, פעילה ותוססת, שמטרתה לקדם את החינוך בישראל.
הרשת החברתית מקשרת בין מורים, חברים לעבודה, אנשי מקצוע, בעלי עניין ועוד. כך, למשל, יכולים כל המורים שסיימו תואר ראשון בחינוך באוניברסיטת תל אביב, בשנת 1995, למצוא את חבריהם לכיתה ולהתכתב איתם. דוגמה נוספת; כל רשות מקומית יכולה להקים לעצמה קהילת חינוך באמצעות רשת מורים. בקהילה יהיו חברים כל המורים באותה רשות מקומית והם יוכלו ליצור קשר, להעביר מסרים, לשתף בתכנים ולנצל את הפלטפורמה לזרימה תקשורתית טובה יותר באותה קהילה.
הרשת התכנית מאחסנת את כל חומרי הלמידה שקיימים באינטרנט. החומרים מאוחסנים על ידי המורים עצמם במגירות תוכן על פי מקצועות הלימוד; היסטוריה ואזרחות, ספרות, מתמטיקה, שפות, מדעים ועוד. בכל מגירה מאוחסנים החומרים לפי הכיתה – מ-א'-י"ב.
כיצד אתר רשת מורים פועל?
הרשת החברתית מאפשרת למורים להירשם, לפתוח כרטיס אישי ולנהל מרחב אישי, שבו יוכלו להציג את עצמם, חומרים שפיתחו, מערכי שיעור ועוד.
הרשת התכנית מאפשרת לכל מורה לשלוף כל מידע שירצה מבסיס הנתונים העצום שלה. כך, לדוגמה, אם אתה מורה בכיתה ט' ללשון, אתה יכול לשלוף מערכי שיעור בלשון לכיתה ט' שנמצאים באתר. מערכים אלה נתרמו לאתר על ידי חברים אחרים בקהילה. בנוסף אתה גם יכול לתרום לחבריך ולאחסן באתר חומרים שאתה פיתחת.
כל חומר חדש שמועלה לאתר זוכה לחשיפה. מי שהעלה אותו זוכה בהכרת תודה של הקהילה החינוכית כולה. בנוסף זוכים החומרים לדרוג על ידי הגולשים, לנוחות המשתמשים. מונה מקוון סופר כל הזמן את כמות הגולשים באתר ועוקב אחר החומרים שמוכנסים על ידם פנימה. מנוע חיפוש רב עוצמה מאפשר לגולשים לשלוף חומרים מקוונים במהירות ובקלות. החומרים יכולים להיות מקוטלגים בספרייה אישית, להישלח למייל האישי, או להיות מועברים לחברים אחרים באתר.
שנה מהיום, צופים מקימי הפורטל - אנשי קו לחינוך - כי רשת מורים יחד עם פורטל קו לחינוך, יהיו "מגרש המשחקים" המוביל של קהיליית החינוך בישראל. יחד יוכלו הגולשים עצמם, אנשי מערכת החינוך ואין בלתם, לתרום לחינוך בישראל. יחד תוכל קהיליית החינוך להוכיח, כי חרף ההזנחה רבת השנים מצד רשויות השלטון, העוסקים בחינוך הם אנשי חזון ומעש."
 
מקור :      http://hem.co.il/about.asp

    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    ברצוני לקבל מערכי שיעור בלשוןלכיתה ט ולהבעה לכיתהז

    פורסמה ב 04/09/2009 ע״י צילה בר

    ברצוני לקבל מערכי שיעור שלמים בהבעה ולשון של חטיבת ביניים ותיכון

    פורסמה ב 23/08/2010 ע״י וואסף סעאידה

    מבקשת למצוא חומרי למידה בלשון והבעה לחטב (מערכים, מבחנים, פריסה שנתית)

    פורסמה ב 18/07/2012 ע״י הילה פלג
    מה דעתך?
yyya