עשר דרכים יצירתיות כדי לאפשר לתלמידים חופשת קיץ טובה יותר

מאת: Dustin Le

Le, Dustin. (2015, May 25). Ten Creative Ways Students Can Have a Better Summer. [Web Log Post]. Retrieved from

המאמר סוכם מאנגלית ע"י מיכל זרזבסקי ממכון מופ"ת

במאמר זה, המחבר מתבונן בפעילויות שהתלמידים יכולים לבצע במהלך חופשת הקיץ הארוכה שלהם כדי למקסם את יכולתם המנטלית וכדי להישאר בשיאם.

1. להתעורר מוקדם

טעות נפוצה בקרב התלמידים היא לישון עד מאוחר במהלך חופשת הקיץ. להתעוררות מוקדמת יש שני יתרונות: ראשית, התלמידים יכולים להישאר פרודוקטיביים ולהספיק לעשות הרבה יותר במהלך היום. שנית, תלמידים המתעוררים מוקדם יהיו מסוגלים גם להשתתף בפעילויות מהנות. קימה מוקדמת מפחיתה את הסיכוי לבזבוז חופשת הקיץ בחוסר עשייה של שום דבר יצרני או מעניין.

2. לקרוא

קריאה מפעילה את המוח על ידי שימוש בדמיון, מה שמוביל ליצירתיות ולאמפתיה גדולות יותר כלפי טווח רחב של אנשים שעשויים להיות חלק מההתנסויות היומיומיות של התלמיד. בנוסף, קריאה היא דרך נהדרת עבור התלמידים ללמוד אוצר מלים חדש ולאתגר עצמם מבחינה מנטלית, בייחוד כאשר הם משנים באופן קבוע את חומרי הקריאה שלהם.

לפני תחילת החופשה, תנו לתלמידים לכתוב על הז'אנר שהם נמשכים אליו בדרך כלל. לאחר מכן, הוסיפו לפחות ספר אחד לרשימת הקריאה שלהם שאינו קשור לז'אנר שבו בחרו: אם התלמיד קורא בדרך כלל סיפורת, בחרו ספר עיון. אם הוא קורא בדרך כלל ביוגרפיות, שנו למדע בדיוני. בעשותכם זאת, זה יסייע לתלמידים להיפתח לרעיונות חדשים וייתן להם נקודת מבט שלמה יותר לגבי העולם.

3. פעילות קהילתית

הקדשת זמן להתנדבות בקהילה היא דרך נהדרת להרגיש מחובר יותר לעולם, לפגוש חברים, ולבנות תחביב של עשיית טוב. בין אם התלמידים עובדים בבית תמחוי או עוזרים לנקות את רחובות העיר כמו בתכנית "אמץ רחוב" (תכנית שותפות קהילתית בסן-פרנסיסקו, שבה התושבים ובעלי העסקים לוקחים אחריות על ניקיון אזור בעיר), הם יראו צד אחר של החיים.

4. לבנות תלקיט

בבית ספר לאמנות, תלקיטים (Portfolios) משמשים כדי להציג את העיצובים ואת העבודה שהתלמידים עשו בעבר כדי להפגין את המיומנויות שלהם. עבור תלמידי תיכון בוגרים יותר, ניתן להתאים רעיון זה של פורטפוליו לתחומים שונים בהתאם לנתיב הקריירה הפוטנציאלי של התלמיד (אם הוא כבר יודע מה ברצונו לעשות בעתיד).

לדוגמא, אם התלמיד רוצה לעבוד בשיווק, אז ביצוע פרויקטים בשיווק שתוכננו על ידו או עבודה בעסק מקומי יכולה ללמד את התלמיד מיומנויות חשובות. תיעוד ההתנסות היא דרך נהדרת להראות לאוניברסיטאות ולמעסיקים עתידיים עבודה קודמת ולהציג פרואקטיביות, תכונה בעלת ערך רב.

5. פעילות גופנית

מומלץ לבצע פעילות גופנית באופן קבוע, אבל תלמידים רבים מתעלמים מהיבט זה בשל חוסר זמן. במהלך החופשות מבית הספר, התלמידים נוטים להתעצל ולנוח, וזה אינו מומלץ. לפעילות גופנית יש יתרונות רבים מעבר לגוף חזק יותר.

לפי מאמר של בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הווארד, בין היתרונות של פעילות גופנית ניתן למנות את שיפור הסיכויים לחיות זמן ארוך יותר, מניעת מחלות לב, הגנה מפני סוגים מסוימים של מחלת הסרטן, ושיפור איכות השינה. משחק הוא חלק חשוב מהפעילות הגופנית, כגון: משחקי כדורסל, פוטבול או תופסת - הם מהנים ובריאים בו-זמנית.

6. לערוך ניסויים מהנים ולכתוב עליהם בבלוג

ניסויים כמו ניסויים חברתיים או ניסויים לשיפור עצמי, הם מבדרים ומאפשרים לתלמידים הזדמנות ללמוד מיומנויות חדשות בזמן שהם נהנים. לדוגמא, התלמידים יכולים לערוך ניסוי חברתי כמו לחייך מדי יום לחמישה אנשים. זו דרך מהנה ללמוד על תגובות של אנשים וללמוד גם יותר על עצמך. למידע נוסף ולרעיונות, הכותב A.J. Jacobs עורך התנסויות עצמיות מעניינות שעשויות להיות מהנות עבור התלמידים כדי שינסו זאת בעצמם.

7. לנסוע

נסיעה היא דרך נהדרת לפתוח את העיניים של התלמידים לעולם סביבם. התנסות טובה היא ביקור בקמפוסים של קולג'ים כדי לדמיין את מטרותיהם ולהפנים את חלומותיהם. נסיעה לחופשות המכוונות לנושא ביקור קמפוסים של קולג'ים יכולה להיות מהנה וחינוכית בו-זמנית.

8. להשיג עבודה

בעוד שעבודה אינה בהכרח מהנה, היא מלמדת את התלמידים להעריך זמן וכסף, כמו גם מוסר עבודה ותרבות עבודה. דבר שחשוב שהתלמידים יזכרו הוא שקרוב לוודאי שהעבודות הראשונות שלהם לא יהיו עבודת חלומותיהם. זו הסיבה שיש להתמקד יותר במיומנויות הלמידה ופחות בתלוש המשכורת. אף על פי ששניהם חשובים, המיומנויות שהתלמידים ירכשו במהלך העבודה יקרבו אותם לקריירה העתידית שלהם.

9. לפתוח עסק

זוהי התנסות לגבי למידה. פתיחת עסק קטן, בין אם מכירת לימונדה או כיסוח דשא, מלמדת מיומנויות שאינן בהכרח נלמדות בכיתה. יזמות הופכת להיות חשובה יותר ויותר בחברה כיום ופתיחת עסק היא דרך מהנה ללמוד. להלן מספר רעיונות מהאתר Huffington Post

10. להכיר קריירה

אם התלמידים עדיין לא יודעים מה הם ירצו לעשות בעתיד, הם יכולים לנצל את הזמן ולחקור ולנסות דברים חדשים כדי להבין מה הם אוהבים. אם התלמידים יודעים במה ירצו לעסוק בעתיד, חשוב שהם יקדישו זמן זה כדי ללמוד יותר על תחום זה.

עסקים רבים מוכנים לספק סיורים לימודיים, כך שהתלמידים יכולים לפנות לעסקים או חברות מקומיים ולבדוק אם הם יוכלו לסייר בחברה כדי שהם יוכלו לראות לאן פניהם מועדות. בנוסף, בעוד שחשוב להישאר ממוקד, חשוב גם להנות במהלך החופשות מבית הספר.

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya