ערכים שונים, מיומנויות שונות? השוואה של כתיבת חיבורים בין סטודנטים לאמנות לבין סטודנטים למדעים
North, Sarah (2005). Different values, different skills? A comparison of essay writing by students from arts and science backgrounds. Studies in Higher Education, 30, 5, pp. 517–533
מאמר זה מדווח על ממצאיו של פרויקט מחקר שנמשך שלוש שנים וביקש לבדוק את השונות בכתיבה של סטודנטים מדיסציפלינות שונות. בקורס באוניברסיטה הפתוחה בבריטניה שעסק בהיסטוריה של המדע, סטודנטים בעלי רקע של לימודי אמנות השיגו ציונים גבוהים בהרבה מסטודנטים בעלי רקע מדעי. נתונים מטקסטים ומראיונות מצביעים על כך שההבדלים בכתיבת חיבורים בין הסטודנטים יכולים להיות קשורים בתרבות הדיסציפלינרית (אמנויות מול מדעים) ובאפיסטמולוגיה. הממצאים תומכים בהיפותזה לפיה הכתיבה של הסטודנטים מעוצבת בידי הרקע הדיסציפלינרי שלהם, ומעלים את השאלה עד כמה ניתן להעתיק מיומנויות תקשורת מהקשר דיסציפלינרי מסוים למשנהו.
לקריאה נוספת
השפעת כתיבה לא פורמלית על הבנה מדעית, על נטיות חשיבה ועל תפיסות של תלמידי כיתות ח'