עמדות הוועדה המשותפת הלאומית בארה"ב לגבי לקויות למידה (National Joint Committee on Learning Disabilities).

 

"Comprehensive Assessment and Evaluation of Students with Learning Disabilities: A Paper Prepared by the National Joint Committee on Learning Disabilities". Learning Disability Quarterly v. 34 no. 1 (Winter 2011) p. 3-16.

הערכה מקיפה והערכה של תלמידים בעלי לקויות למידה: נייר שהוכן על ידי הוועדה המשותפת הלאומית בארה"ב לגבי לקויות למידה (National Joint Committee on Learning Disabilities).

הוועדה המשותפת הלאומית לגבי לקויות למידה (National Joint Committee on Learning Disabilities ) בארה"ב תומכת בהערכה מקיפה והערכה של תלמידים בעלי לקויות למידה על-ידי צוות רב תחומי לצורך זיהוי ואבחון של תלמידים בעלי לקויות למידה.
הערכה מקיפה של תלמידים פרטניים דורשת שימוש במקורות מרובים של נתונים.

מקורות אלה עשויים לכלול מבחנים מתוקננים (standardized tests), מדדים בלתי פורמליים, תצפיות, דיווחים עצמיים של התלמידים, דיווחים מצד ההורים ונתונים לגבי ניטור ההתקדמות (progress monitoring data) .

מתוך גישות של תגובה להתערבות (response-to-intervention) (NJCLD, 2005). הסתמכות על קריטריון בודד להערכה אינו מקיף, כך גם לא קריטריון של הערכה קבוצתית, כגון: סינון אוניברסלי או מבחני הערכה אקדמיים מטעם המדינה, אינם מהווים קריטריון מספיק להערכה מקיפה.

מאמר זה מתכוון ליידע את המנהלים, המחנכים, ההורים ואחרים  בארה"ב המודאגים לגבי זיהוי אפקטיבי של תלמידים בעלי לקויות למידה לגבי המרכיבים, התהליכים והמשתתפים ההכרחיים לצורך הערכה מקיפה כמו גם לגבי הפרקטיקות האופטימליות שצריכות להגביר את החינוך של תלמידים בעלי לקויות למידה.

 ה-NJCLD זיהה את פרקטיקות ההערכה הבלתי מתאימות שעשויות להסתכם בשיעורי שכיחות המוטלים בספק לגבי לקויות למידה (NJCLD, 2001a). בדומה ה- NJCLD(2001a, 2001b) מספק בסיס יציב לפנייה לנושאים של הערכה, זיהוי וכשירות של תלמידים בעלי לקויות למידה.

הסיכום נכתב ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    בעבר, בביה"ס בארץ, אובחנתי בלקויות למידה, כעט ברצוני ללמוד בארה"ב – לימודי תואר ראשון ואני מבקשת לדעת מה עלי לעשות על מנת שיכירו בלקויות שלי במבחני ה TOFEL, לצורך קבלה למוסדות אקדמאים בארה"ב.

    פורסמה ב 18/02/2013 ע״י יובל מיכאלי
    מה דעתך?
yyya